Samennaaidag

Afgelopen weekend had ik een samen naai dag bij Mamarieke. Het was een super toffe dag. Heerlijk gekletst, genaaid en natuurlijk in haar voorraad gekeken. Allerlei snufjes uitgeprobeerd en sommige zijn in de tas beland en mochten mee naar huis.

Maar wat heb ik genaaid. Nou, 4 shirts en 3 jurken. Ik had alles al geknipt meegenomen en dus mijn huiswerk goed gedaan. Het zomen moest ik wel een dagje later thuis nog doen, maar het resultaat is erg mooi.

Allereerst 3 maal de Solis. Van links naar rechts: digitale asian style print, pozen van Vicente, Tim digitale jungle print.

De maat is hier 104 (breedte 92).

Allen hebben ze een cirkelrok.

Bij het gebruik van de jungle print heb ik geprobeerd om het voorpand en achterpand van een mooie afbeelding te voorzien.

Van de jungle stof kon ik ook nog 2 maal een shirt maken maat 110 (Billie van Zonen09).

De hals heb ik doorgestikt met de cover. De V-hals is nog niet helemaal strak, dus daar moet nog op geoefend worden.

Onderaan deze shirts heb ik een strookje snap pap bevestigd. Ziet er gaaf uit en naait erg makkelijk (microtex naald 80, recht steek).

Uiteraard de achterkanten ook van een mooi beeld voorzien.

Als laatste 2 maal een shirt met lange mouwen gemaakt met vleermuisstof. Het model is de raglan versie van Billie (Zonen09). Dit blijft echt een succes patroon.

De hals is hier gemaakt met een boordstof en doorgestikt met de cover. Dit keer de onderdraad boven. Ik moet nog oefenen om het stiksel dan mooi gelijk aan de rand te laten lopen. Maar ben niet ontevreden met het resultaat.

Ook hier snap pap als label onderaan. Dit is een mooi alternatief voor de labeltjes. Ik had geen mooi bijpassende labels bij deze stoffen en deze kleuren snap pap passen er perfect bij.

Met de stoffen die ik weer meegenomen heb bij Marieke, kan ik weer verder. De stoffen werden door de kinderen met enthousiasme onthaald en de wensen zijn al doorgegeven. Dus ik kan weer verder (hihi).

Gebruikte materialen:
Patroon: Solis en Billie
Stoffen: Kleurenmix
Snap pap: Mamarieke

Reacties

  1. Mooi overzicht van de productie die jij gedraaid hebt, tijdens het kletsen :)! In het echies ziet het er nog mooier uit. Jouw V-tje gaat vast nog mooier worden als je hem even vast rijgt en vanuit de V beginnen met stikken. Je SnapPap label met V is overigens ook tof! Eenvoud siert, love it. Was super gezellig zaterdag, dank je voor je komst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk allemaal zeg en het samen en je kunstwerken
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie creaties zijn er onder de machine vandaan gerold, leuk die Snappap labels geven het net wat extra.
    Dat coveren komt ook vast wel goed, veel shirts en jurken maken kun je goed oefenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk allemaal! Jij naaide echt als een trein die dag:-) Leuk om nu alles af te zien.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.