En nu eens voor mezelf ...

Na al die kinderkleding was ik er echt aan toe weer eens iets voor mezelf te maken. In de laatst gekochte Ottobre had ik veel leuke kledingstukken gezien, dus hup het blad erbij en overtrekken maar.

Dit is de sweat vest/jurk uit Ottobre 2017/2. Ik heb legergroene sweat / french Terry gebruikt. Aanpassingen aan het model ... tja waar zal ik beginnen.

Het goede nieuws is dat de mouwen lang genoeg zijn. Behalve zo'n 15 cm verlengen, heb ik op alle naden zeker 2 cm ingenomen. Middenachter heb ik 5 cm ingenomen. Ik hoor je denken middenachter? Er is daar toch geen naad. Nou, nu wel, want ik kreeg het anders echt niet mooi. Het was net een hobbezak.

De zakingangen heb ik ook een flink stuk vastgenaaid. Ik heb een hekel aan openstaande zakken.

Helaas nog niet alle vouwen eruit. Moet hem eigenlijk even strijken. Ach, kijken jullie wel doorheen toch?
Na alle aanpassingen is het een heerlijke jurk geworden. Maar deze gaat zeker geen vervolg krijgen. Heb trouwens nu bij alle patronen uit dit blad flinke aanpassingen moeten maken. Hebben jullie dat ook?

Gebruikte materialen:
Patroon: Ottobre 2017/2: jurk 8
Stof: French Terry

Reacties

  1. oooh echt zo'n lievelingsjurk, prachtige kleur ook!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.