Solis

Na lang twijfelen, toch maar het patroon Solis van Sofilantjes besteld. Vervolgens hield Kleurenmix (zolder)opruiming en kon ik de mooie stofjes niet weerstaan. En laat er nu in het patroon Solis veel stof gaan. Dus die twee gecombineerd en aan de slag gegaan.

Dit werd de eerste versie. En ja hoor, ik ben veel te snel aan de slag gegaan. Tussen de breedte en lengte zit twee maten verschil bij de dame. Maar ik las pas toen de jurk bijna in elkaar zat, dan het patroon inclusief 1 cm naad was. Dus deze valt net wat te ruim en te lang.

Maar, het is wel goed te zien dat dit een gaaf patroon is. En wat een heerlijk patroon om met de lockmachine in elkaar te zetten. In een avondje zit de jurk in elkaar.

De volgende ochtend werd de jurk uitgebreid getest. Mevrouw heeft de hele dag lopen zwieren. Het verzoek kwam ook vrij snel daarna of ik er nog een wilde maken.

Nou, de volgende twee exemplaren zijn ook klaar. Maar daar moet ik morgen even foto's van maken in daglicht. Ook nog eentje gemaakt als cadeautje voor een verjaardag. Voor een tiener die weg is van vlinders.

Deze is een combinatie tussen maat 152 (lengte) en 134(breedte). Ik kwam wel stof tekort voor een hele circelrok, dus het is een halve circelrok geworden. Maar dat mag de pret niet drukken toch?

Deze is van een melange tricot gemaakt.
 Met applicaties erop van Van Ikke.
 
Gebruikte materialen:
Patroon: Solis van Sofilantjes
Stof: Zwafting tricot veertjes en Melange tricot
Applicatie: van Ikke

Reacties

  1. Wat een vrolijke zomerjurk en idd super leuk als kadootje
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk patroon:-). Mag ik wat vragen over de vlinders? Blijven die er goed opzitten en blijven ze mooi in de was?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker Rachel. Deze blijven er goed op zitten. Wel mag het kledingstuk niet warmer dan 40 graden gewassen worden en strijken binnenste buiten (of met bakpapier ertussen). Droger is ook geen goed idee.

      Verwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.