Begin ...

Inmiddels heb ik al zo'n 2 jaar geen lingerie of badkleding meer genaaid.

Op zich niet zo raar, aangezien ik zwanger was en bezig ben met ontzwangeren (hihi). Maar het begon toch weer te kriebelen. Du een begin gemaakt met een slipje. Een BH heb ik ook al overgetrokken. Dit keer een bestaand patroon van Sewy gebruikt.

Maten opmeten en een patroon overnemen / tekenen is nog wel wat confronterend. De cupmaat is met 2 cups toegenomen en de omvang met 1 maat. Oeps.

Dit is Julie, volledig in kant uitgevoerd. Nou ja, dit was de eerste versie. Deze zit dus niet goed. De kruislengte is veel te lang. Er moet zo'n 4 cm vanaf. De breedte is dan wel goed (daarop wordt de maat ook bepaald in de maattabel). Ik ben niet zo lang, dus op zich wel logisch dat het te lang is.

De aanhechting van het kant vanaf de zijkant op het middenpand vind ik te hoog opgesneden. Het spelde geeft aan waar ik het wil hebben.

Een foto van de achterkant. Op enkel plekken is wel 3 keer over elkaar heen genaaid. Ik heb in eerste instantie braaf de beschrijving gevolgd. Nou, het volgende exemplaar ga ik iets ander in elkaar zetten.

In de tussentijd ook begonnen aan een badpak voor de meid. Dit is in het kader van de SPE van sancho. Maar wat een geklooi met de elastiekvoet van de locker. 2 jaar geleden ging dit als een trein, dus ik dacht die zet ik ff in elkaar. Maar na 1 uur klooien was ik er vanmiddag even klaar mee.

Kijk maar naar het stiksel. Ziet er niet uit, toch?

Hier kun je goed zien dat de onderste draad (linkernaald) niet goed blijft zitten. Uiteraard al van alle sgeprobeerd, maar ik krijg het gewoon niet mooi.

Zelfs zonder de elastiekvoet, gewoon eraan locken levert hetzelfde resultaat op. grrr. Morgen maar een nieuwe poging.

En als laatste project heb ik de schaar gezet in de paddenstoelstof. Twee jurken liggen klaar om in elkaar gezet te worden.

Heerlijk om zo een paar projecten onderhanden te hebben, waar je zo nu en dan ff aan kan zitten.

Waarmee zijn jullie bezig?

Reacties

  1. Waar ik mee bezig ben hahaha niet met een naaimachine maer met uien planten, nldoet van as vrijdag en ons herfstweesje (egel) die bijna uit mag vliegen...
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien kun je de naalden vervangen...sommige stofjes willen niet altijd zoals je zelf wilt...Fijn dat je weer een start hebt gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik was begonnen met 2 nieuwe stretch naalden. Maar zal eens andere proberen. Misschien dat ik daarmee verder kom.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben je heerlijk creatief bezig! Ik ben benieuwd wat je van het BH patroon vindt en wat voor moois hier straks allemaal voorbij zal komen. Succes met de locker ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap hoor...zelf lingerie en badpakjes naaien ?
    Dat is niet zo eenvoudig.
    En wat de locksteek betreft...ik heb zaterdagnamiddag een 3-tal uur proberen uit te vissen waarom mijn locker dit soort steken maakte ( zo ineens). Andere naalden...opnieuw bedraden....heeft niks geholpen. ik heb de locker vlak voor het sluitingsuur afgegeven bij mijn naaimachinewinkel...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oei, was dat al weer 2 jaar geleden bij jou, dat je lingerie gemaakt hebt? wat vliegt de tijd....
    Waar ik mee bezig ben? 3 Hygge sjaals om te haken, 'vakje per week' borduren, lingerie huiswerkgroep "maak iets van mesh"... en wat veranderwerk...iets nieuws kopen en dan thuis veranderen komt hier nog al eens voor...:)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat was lang geleden! Maar leuk dat je weer bent begonnen. Weer ff opnieuw de juiste maten bepalen en dan komt het vast wel goed! Is het met je lock goed gekomen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee nog niet. Het rubberelastiek vind hij niet leuk. Moet eigenlijk weer eens goed gaan zitten om te instellingen hiervoor goed te krijgen. Maar puf ontbrak even.

      Verwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.