Te kort ...

Dochterlief is zodanis gegroeid dat al haar hemdjes tekort zijn of beginnen te worden. Dus hup aan de slag en nieuwe maken. 

De eerste set van een roze gespikkelde tricot staat niet op de foto. Maar eer dat deze af was en gepast was, was mevrouw weer gegroeid. Dus ze konden, maar echt lang genoeg waren ze nog niet.

Dus patroon er opnieuw bijgepakt en weer aangepast / opnieuw getekend. Het hemdje is inmiddels zo'n maat 122 en de broekjes zijn nog altijd maat 86. Tja, ze is een sprietje.

Ik dacht slim te zijn door het voorpand en achterpand aan elkaar op de stofvouw te leggen. Maar uh, na het knippen zag ik dat de paardjes dan op het voorpand op zijn kop staan. Het laatste onderbroekje dus toch maar met een naadje gedaan. Zien jullie het verschil?

Uit een half metertje tricot kreeg ik nu 3 broekjes en een hemdje. De volgende keer moet ik echt 55/60 cm bestellen, want de hemdjes kreeg ik er nu met pijn en moeite uit.



Gebruikte materialen:
Patroon: zelfgetekend
Stof: paardjes van Blue Megan

Reacties

  1. Ze groeit hard dan! Ze zijn wel leuk geworden!
    Zet je er ook rekbaar band langs?
    Leuk om te maken niet?

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruik elastisch biasband voor de afwerking. Onze dame vind dit erg comfortabel zitten.

      Verwijderen
  2. Super leuk! Waar heb jij de randen mee afgewerkt? Ziet er zo mooi uit namelijk. Hier staan om weer nieuwe ondergoedjes op de planning namelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruik elastisch biasband. Dochter vindt dit soepel en comfortabel zitten.

      Verwijderen
  3. Dat ziet er erg leuk uit, zeg!! Laat mijn jongste dat maar niet zien! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn wel heel erg leuk de paardjes en ik zie wat je bedoeld met de stof op zijn kop maar ach dat mag de pret niet drukken.
    De omvouw elastiek maakt het wel echt af hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk setje en dat die paardjes op hun kop lopen? Kniesoor die daar op let.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.