Twinkle, twinkle little star

Dat is het versje dat in het muziekdoosje zit, dat in de gehaakte ster is bevestigd.



Tijdens mijn zwangerschap vond ik maar geen leuk muziekdoosje voor de 'baby'. Voor de andere twee kinderen had ik toentertijd een muziekdoosje gekocht. Beide gaan nog steeds slapen met het muziekje aan. Blijkbaar geeft dat rust en vallen ze er goed op in slaap.

En toen las ik mooie verhalen over het boek Haak je happy, de kinderkamer. De muziekster is het eerste project dat ik uit dit boek heb gemaakt.

Ik had c.f. de beschrijving 150 gram garen gekocht. Maar uiteindelijk bleken 2 bollen van 50 gram voldoende te zijn. Geen idee wat ik nu met de overgebleven bol zal doen. Ideeën?

Tevens heb ik gelijk 6 bollen gekocht voor het grote sterkussen. Ik heb Lana Grossa Coton Mix 80 gebruikt.




En dit is de muziekster geworden. Hij is inmiddels al in gebruik, want de baby jongen reageert heel sterk op geluid.











Zo, en behalve het sterkussen dat nu op de planning staat, heb ik tevens besloten om mee te doen met de CAL 2017 Double Trouble. Al bekend bij jullie? Na een deken voor de beide zonen, wilde dochterlief ook wel een mooie deken. En het haken bevalt erg goed als afwisseling met naaien. Gewoon ff een half uurtje op de bank met spelende kinderen om je heen. Heerlijk ontspannen.

Reacties

  1. Heb hem in het echt gezien hij is echt heel erg mooi geworden.
    Ben benieuwd naar de deken die je gaat haken.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof patroon hè?! Hier ligt er 1 als kussen op de bank.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat ze allemaal een eigen muziekdoosje hebben! En dat even tussendoor haken op de bank, heerlijk inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om zo een origineel muziekdoosje te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig! Een fijn muziekje is inderdaad moeilijk te vinden. Je hebt een hele mooie gemaakt. Toevallig heb ik de cal ook voorbij zien komen, maar ik haak af... teveel last van mijn handen op het moment, waardoor het haken niet gaat. Ik naai lekker verder. Al ben ik wel nieuwsgierig naar het tunische haken ;). Succes alvast. Ohja en die overgebleven bol kan je misschien wel ludiek in het kussen verwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk een ster als muziekdoosje, en die grote ster is ook gaaf! Heerlijk dat haken he? Ik vind het ook een fijne afwisseling.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.