Laatste loodjes?

Tja, zullen dit de laatste naaisels van 2016 zijn? Wie weet.

Als eerste maakte ik shirt lady rose van rood/witte tricot. Deze tricot had ik nog in de kast liggen, dus dat ruimt weer een lapje op. Langzaam komt er wat ruimte in de kast.

En dat zal ook wel moeten, want ik heb gisteren 7,5 meter stof gekocht (ahum). Tja, wel alleen voor dochter en zoon. Voor mezelf liggen er nog genoeg stofjes, dus dat moet toch echt eens leeg genaaid worden.


Dit is het shirt plat. Een aan-foto lukte vandaag gewoon weg niet. Ik ben niet goed in selfies.
In de zijnaad is wederom een label gestikt. Ik blijf dit een mooie afwerking vinden.
De zomen zijn gecoverd. En doordat er seraflock op de grijper zit, geen overgeslagen steken. Dit stikt heerlijk (had ik veel eerder moeten ontdekken, maar ach).











Het volgende kledingstuk werd een nivalis van Sofilantjes. De kraag is niet helemaal goed gegaan. Ik had geen patroonbeschrijving (miste in het mapje en is inmiddels al ontvangen, met dank voor de oplossing).

Dochterlief was een nachtje logeren en bij thuiskomst vanavond, heeft ze de jurk direct gepast en niet meer uitgedaan. Dus die ik goedgekeurd.


Ook hier weer een labeltje. Dit keer de blauwe versie van degene die ik in mijn eigen shirt heb gebruikt.
En een foto van de achterkant. De foto van de voorkant was erg vaag (en dus mislukt). Jullie houden deze foto nog even tegoed.

Inmiddels ligt er alweer een nieuw project op de tafel klaar. Maar daarover blog is in 2017 wel over. Voor nu wens ik iedereen een fijne jaarwisseling en tot in 2017!






Gebruikte materialen:
Patroon: Lady Rose, Nivalis
Stof: rood/witte tricot (voorraad) en sweat
Label: kleurenmix
Maatlabel: Mamarieke
Uitdaging: 13 en 14/10 (2 lappen à 1,5 meter)

De uitdaging van 2016 totaal overzicht:
Uitdaging van Mamarieke aangenomen om 10 kledingstukken te naaien voor eind 2016:
1. Jurk dochter maat 128, 1 lap à 1,20 meter
2. Vestje zoon maat 104, 1 lap à 0,70 meter
3. Jurk dochter maat 128, 1 lap à 1,20 meter
4. Pyjama baby, maat 56/62, 1 lap à 0,5 meter
5. Pyjama baby, maat 56/62, 1 lap à 0,7 meter
6. Babypakje, maat 56/62, 1 lap à 0,5 meter
7. Titus trui, maat S, 1 lap à 1,25 meter
8. 2 roze leggings, 1 lap à 0,75 meter
9. 2 blauwe leggings, 1 lap à 0,75 meter
10. Ondergoed, 1 lap à 0,5 meter
11. Shirt, maat 98, 1 lap à 0,5 meter
12. 3 broeken, maat 98/104/62, 1 lap à 1 meter
13. shirt, maat 38, 1 lap à 1,5 meter
14. Jurk, maat 122, 1 lap à 1,5 meter

Totaal 12,55 meter verwerkt

Reacties

  1. Waar haal jij de tijd vandaan? Met zo'n minimensje in huis en nog 2 kleine kruimels.... ik bewonder je! Super toffe naaisels. Mooie nivalis ook geworden. Hier staat de paarse variant ook in bestelling bij de dame ;). Fijne jaarwisseling en een heel creatief 2017!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Over deze twee naaisels heb ik een paar dagen gedaan hoor. Overdag patroon tekenen terwijl er geslapen/geknutseld wordt en in de avond ff wat steekjes naaien. En dan kom ik een heel eind.

      Verwijderen
  2. Super gedaan! Je bent goed bezig...seraflock op de grijper, ik geloof dat ik dat ook maar eens ga proberen. Heb je toevallig ook een Janome cover? Deze steek ziet er prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb een janome cover pro 1000. Het is zeker het proberen waard.

      Verwijderen
  3. Wat een mooitjes weer, jij en je gezin ook een gezellige jaarwisseling en een heel mooi 2017.
    En dat we maar veel mooie naaisels mogen bewonderen <3
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh zo'n cover is wel mooi. De nivalis vind ik ook leuk. Fijne jaarwisseling groetjes stipjes en datjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer twee mooie creaties en inderdaad dat seraflock werkt heerlijk.
    Blij dat ik het ook heb gedaan.
    Fijn om zo tussen van alles door toch nog ff tijd te vinden voor jezelf.

    Jullie ook een hele fijne jaarwisseling, tot gauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is een mooie afsluiting van 2016.

    Fijne jaarwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk die creativiteit en mooie eindresultaten!
    En leuk, die labeltjes zo eruit.
    Ik wens jullie een prachtig en creatief 2017

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie creaties zo nog op het einde van het jaar!
    Wens je in het nieuwe jaar veel creativiteit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Knap dat je nog zo veel kunt naaien met dat kleine spul thuis.
    Mooie afsluiting van het jaar en veel creaties in het nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.