Een metertje jogging en dan ...

Ik wilde de broek voor zoonlief opnieuw maken maar dan van jogging stof. Dus een meter zwarte jogging besteld. Maar ja, dat was eigenlijk teveel voor enkel deze broek. Uiteindelijk behalve deze lange broek, tevens een korte broek gemaakt en een broek voor het baby broertje. Toen bleven er enkel snippers over.


Ten opzichte van de vorige broek heb ik de lengte ingekort. Ik had maat 104 gemaakt (zoonlief heeft eigenlijk 98). Want wilde niet dat met een groeispurt is weer overnieuw kon beginnen. Maar die lengte was echt teveel. Dus 5 cm van de pijpen eraf. Verder heb ik behalve een koortje, tevens elastiek in de boord gedaan. Strikken kan hij nog niet, dus is een elastiekje handiger. Nu hoeft het koord niet losgemaakt te worden als hij naar de wc moet.



De hele broek!













Op de achterkant heb ik twee zakken bevestigd.
De hoekjes van de zakken heb ik voorzien van een extra stiksel, zodat deze niet makkelijk zullen lubberen.










De korte broek is naar het patroon van Canelita (Farbenmix). Ik heb hier wel maat 98 gemaakt. Eigenlijk is dit een probeersel voor de komende zomer. Ik wilde graag weten hoe het patroon valt. Maar nu kan hij hem mooi gebruiken als sportbroek voor de gym.









De zakken heb ik voorzien van elastisch paspelband. Tevens is het vosjes labeltje weer bevestigd. Zoonlief vind dit erg mooi band en is weg van vosjes.










Tijdens het naaien kwam ik erachter dat de zijnaden van het voorpand en achterpand niet gelijk waren. Bij het nakijken van het patroon bleek dat ik vergeten was de strook achter uit de stof te halen. Gelukkig paste dit nog net uit de restjes. Voor een volgende broek kunnen deze patroondelen wel aan elkaar. Maar voor nu, is het gelukkig opgelost.






En als laatste paste er nog een baby broekje naar het patroon van MinnieMie uit. De broek is inmiddels ook aangetrokken bij de kleine man en valt goed op maat. Dit is maat 62.









Gebruikte materialen:
Patroon: B-Trendy, Canelita en MinnieMie
Stof: zwarte jogging van Mamarieke
Label/paspelband: kleurenmix
Maatlabel: Mamarieke
Uitdaging: 12/10 (1 lap à 1 meter)

Reacties

  1. Kijk en zo is er weer een meter minder in de voorraad en zijn er twee kleine mannen mee aangekleed.
    Leuk dat paspelband en het labeltje kan ik me wel voorstellen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat gaan je mannen met plezier dragen. .. zo lekker zacht. Och en daar vosje. . Love it! Altijd leuk te zien wat er gemaakt is van de stof. Nooit gedacht dat je 3 kledingstukken eruit ging halen, super.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt je meter goed benut. :D Wat een schattige, stoere broekjes.
    By the way....je bent de winnares van het BH patroon op maat geworden. Je mag me een mailtje sturen poetsie@ziggo.nl
    Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.