Uitdaging en eerste begin

Op zowel het Sancho forum als in blogland heerst er een uitdaging om voor het begin van het nieuwe jaar (2017) 10 lappen c.q. 10 kledingstukken genaaid te hebben. Dit om de (soms grote) voorraad lappen wat te reduceren. Ik heb besloten om eraan mee te doen, maar dan wel in de vorm van 10 kledingstukken. Mijn lappen zijn soms wat groot en soms houd ik ook een restje over, dat gewoon terug gaat in de kast. Alhoewel ik niet zeker weet of de uitdaging haalbaar is met de baby op komst doe ik toch maar mee. "Niet geschoten altijd mis". Kijk voor de uitdaging maar eens bij Mamarieke.

De eerste van de uitdaging is deze super zachte jurk. De stof kwam ik een tijdje terug tegen en wat is deze zacht aan de binnenkant. De buitenkant zijn super lieve konijntjes en ik wist gewoon dat dochter hier heel blij van zou worden.


Deze stof is lekker rekbaar maar is van binnen net fleece. Ik zie op het internet verschillende benamingen voor deze stof voorbij komen. Van alpenfleece, wellness fleece, sweat, jogging e.d.

Wat de exacte benaming ook zou moeten zijn, dochterlief vind de stof SUPER zacht en daarmee is de jurk helemaal in de smaak gevallen.






Het patroon is goed te volgen. Dochter heeft eigenlijk maat 122. Maar die maat zit er niet bij. Maat 116 vond ik qua lengte wat te kort, dus heb ik maat 128 gemaakt. Deze is wat ruim, maar ze is er helemaal blij mee. Dus ach, wat maakt het dan uit.

Om de jurk wat meer pit te geven, heb ik ervoor gekozen om de mouwboorden en zoom af te werken met turquoise boordstof. Eerst had ik grijze boordstof klaar liggen, maar dan wordt de jurk wel wat saai.








De capuchon heb ik niet gevoerd (zoals eigenlijk volgens het patroon zou moeten). De afwerking met de cover is best aardig gelukt. En het maatlabeltje maakt de jurk af.




Gebruikte materialen:
Patroon: B*trendy, P1006 Tuniek "Jesse
Stof: Bas Bastiaans
Boordstof: Driessen stoffen
Maatlabel: Mamarieke.nl

Uitdaging: 1/10 (1 lap à 1,2 meter)

Reacties

  1. Leuke jurk! Groot gelijk dat je de capuchon niet gevoerd hebt, nu zie je mooi die zachte binnenkant van de stof.
    Succes met de uitdaging! Ik doe ook mee moet alleen nog een blogbericht schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is heel erg leuk geworden, mooi ook zo met de turquoise afwerking hoor.
    Met zo'n stof hoeft de binnenkant ook niet gevoerd te worden.

    Succes met de uitdaging.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige uitdaging en dit is alvast een juweeltje. Daar wil je toch zo in wonen
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super leuke jurk! Super zacht en super stoer, ik vind die boorden echt heel tof erbij. Ben benieuwd naar je andere projecten, maar vergeet ook niet uit te rusten he? Straks staat je hele wereld weer op zijn kop door dat kleine minimensje :). Geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie jurk!
    Ik zou eigenlijk ook mijn naaimachine weer eens flink moeten laten rammelen, helaas op dit moment weinig tijd. Maar mij laten inspireren door anderen kan zeker geen kwaad.
    Succes met de laatste loodjes. Fijn wat naaien kan een heerlijk tijdverdrijf zijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.