Restjes

Zo nu en dan heb ik zin om gewoon iets simpels te maken en het liefst dan wat restjes weg te werken. Restjes zijn hier in huis stukken stof die te klein zijn om iets voor de kids uit te maken, maar die ik te groot vind om weg te gooien. Na het laatste jurkje dat ik van een restje maakte, had ik zin om er nog een in elkaar te zetten en dat werd deze:


Wederom farbenmix patroon Nika. Dit keer in een tricot van Megan Blue. Afgewerkt met roze boordstof.



Ik vind dit een hele mooie kwaliteit tricot voor een nette prijs. Ik had gekozen voor de blauwe ondergrond met hartjes. Er is ook een zwarte ondergrond, maar bij de blauwe versie vond ik de hartjes er duidelijker 'uit komen'. Snappen jullie het nog?








De voering van de rok is een blauwe tricot (roze tricot restjes waren niet voor handen). Mijn nichtje krijgt het jurkje morgen. Ben benieuwd wat ze ervan zal vinden. Trouwens de capuchon heb ik weggelaten. Daar was het restje stof niet groot genoeg voor.

Gebruikte materialen:
Patroon: Nika
Stof en boordstof: Mamarieke

Update: mijn nichtje straalde bij het uitpakken van het cadeautje. De hartjes waren een schot in de roos. Het jurkje gaat vast met veel plezier gedragen worden door de kleine meid.

Reacties

  1. Wat een leuke jurk is dit geworden zeg! Je zit niet stil :). Leuk je vorige week gezien te hebben en geniet nog van de laatste dagen/weken van het minimensje in je buik! Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor en ik denk dat er een heel erg blij is met zo'n tante.
    Leuk zo met het roze afgewerkt.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.