Lekker warm

In de laatste LMV staat de Titus trui. Nu hoef ik voor manlief geen warme trui te maken, maar vond ik hem voor mezelf eigenlijk wel leuk.  Bij het bezoeken van een stoffenwinkel laatst, kwam ik een heerlijke gebreide stof tegen, met een fleece binnenkant. Ik zag hier direct een lekkere warme trui voor mezelf in.


Van tevoren bedacht om de kraag dan andersom te maken. Maar zoals je ziet, ben ik dit bij het in elkaar zetten van de trui vergeten. Maar ach, geen hond die daarop let, toch?










De zoomboord en mouwboord heb ik lekker in dezelfde stof gemaakt i.p.v. in boordstof. Een contrasterende (boord) stof hoeft voor mezelf niet zo nodig.










Dit is de volledige trui. Een aan foto houden jullie tegoed, want ik pas er in de huidige staat (40 weken zwanger, jazeker precies vandaag) net niet in.

Het was wel flink puzzelen met de stof. Ik had namelijk 1,25 meter gekocht (waar zat ik met mijn hoofd). De beschrijving in het blad gaf 1,75 voor alle maten op. Maar dat is als je een kleine maat maakt (in mijn geval S) natuurlijk veel te veel. Ik denk dat met 1,40 / 1,50 je prima uitkomt tot en met maat M.



De trui is nagenoeg in elkaar gezet met de lockmachine. Heerlijke manier om kledingstukken in elkaar te zetten. Het lijkt alsof de boord krult, maar zodra ik hem aan heb, zie je hier niets van.

Wel kun je op deze foto de fleece binnenkant goed zien.

Overigens zou ik bij een volgende keer de schoudernaad 2 cm naar voren verleggen. Dit is echt een heren patroon, en wij dames hebben toch wat meer hout voor de deur liggen (hihi).
Gebruikte materialen:
Patroon: LMV, Titus trui, maat S
Stof: Bas Bastiaans

Uitdaging: 7/10 (1 lap à 1,25 cm)

Reacties

  1. oh wat een heerlijke trui lijkt me dat en 40 weken.....de laatste loodjes, leuk!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk dat je wat voor jezelf gemaakt hebt! Ach ja, zwangerschapdementie zou dat het antwoord kunnen zijn van de blackoutjes? ;) Goh en 40 weken precies.... ben benieuwd wanneer we hier stilte krijgen op het blog, komt nu wel angstvallig dichtbij, we gaan je naaicreaties dan wel missen hoor! Geniet van de bijzondere tijd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je deze trui voor jezelf gemaakt hebt. De stof ziet er erg comfortabel uit! Complimenten voor alle leuke kledingstukken die je in je verlof gemaakt hebt. En als we je hier niet meer zien...alvast een hele goede bevalling gewenst en een hele fijne kraamtijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is erg mooi geworden en die stof die voelt heerlijk aan.
    Inderdaad niemand die het ziet de kraag.
    De tijd vliegt voorbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is mooi! Ik heb vorig jaar van zulke stof drie truien genaaid (vriend, zoon, zoon).
    Succes met de laatste loodjes. Stipjes en datjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie trui heb je gemaakt.
    Hij staat bij mij nog op de "to do" lijst om er voor mijn zoon een te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie Titus heb je voor jezelf gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.