Babydeken update (week 7, 8 en 9)

Zo, de blokken voor de weken 7, 8 en 9 zijn weer gehaakt.


Ik vond het deze keer erg leuke patroontjes om te haken. Wel zijn ze alle drie met andere maten gehaakt. Dat blijft toch echt uitproberen. Het patroon met het hartje heb ik niet helemaal gemaakt zoals het bedoelt was. Mijn blokje was in de breedte wel goed, maar in de hoogte zeker twee rijen te hoog. Dus heb ik de bovenste twee rijen uitgehaald en het blokje vervolgens omgehaakt. Nu is de maat goed.


Helaas is deze foto niet heel scherp. De wafeltjessteek vond ik lastig om mooi te krijgen. Ik heb dit blokje wel 5 keer opnieuw gemaakt. Er vielen zulke gaten in als je slechts een paar rijen had gehaakt. Gelukkig trok dit bij, als je wat verder was met het haakwerk. Dus aanhouder wint in dit geval.







Om het resultaat te bewonderen, heb ik alle gehaakte blokjes van de vorige keer en deze sessie op de grond gelegd. Lekker door elkaar. Het is een kleurrijk geheel geworden.

Er komen nog 3 blokken in de kleuren groen, geel en blauw. Tussen de blokken en voor de rand ga ik crème gebruiken om wat meer balans aan te brengen in deze kleurrijke deken.

Wordt vervolgd...

Reacties

  1. Hij word heel erg mooi, die met het hartje in het echt mogen bewonderen.
    Het word wel een heel kleurrijke,vrolijke deken.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, er zit al goed schot in de zaak! Leuk om te zien. Vanaf volgende week pak ik het bloggen weer op en komt mijn tadah moment van de Cal snel online.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.