Korte broek

Zo, vanwege het warme weer (en niet altijd zin om te wassen) kwam de kleine man wat korte broeken tekort in zijn kast. Dus een patroon uit de kast gepakt waarvan ik al goed zittende pyjama broeken heb gemaakt, en hiervan een rest joggingstof omgetoverd tot een korte broek.



Om het saaie grijs wat te doorbreken, heb ik er enkele borduursels op gezet. Dan was de borduurmachine ook weer eens in gebruik. Het laatste borduursel dat ik had gemaakt was voor de geboorte van dezelfde jongeman (inmiddels dus 3 jaar terug). Dus afstoffen mocht wel even (oeps).







Op goed gevoel een kontzak gemaakt. Uiteraard voorzien van een borduursel.













Bij de zakken heb ik voor de zekerheid een paar trensjes gestikt. De broek is inmiddels gepast door zoonlief en goed bevonden. Dus ik heb inmiddels nog een stofje opgezocht voor een herhaling.

Reacties

  1. Ziet er gaaf uit hoor, zie je 'jonge man' er al helemaal in lopen, fijn stofje ook voor zo'n hummel..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zo met de maritieme details, dat afstoffen was wel de moeite waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geworden en leuk de details.
    Ja soms heb je dat dat je iets lang niet gebruikt, maar het is de moeite waard geweest.
    Weer een blije kleine man.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wow ook nog je eigen borduurmachine. Daar zal de kleine man wel heel blij mee zijn met zo'n fijne broek en zo'n lieve mama :).

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.