Deken update

Zo, even tijd voor een update van de deken die ik aan het maken ben. Het patroon is de CAL 2016 van Scheepjeswol. Ik ben een beetje laat begonnen en loop dus ook achter. Maar dat mag de pret niet drukken.


De eerste zes weken zijn inmiddels gehaakt. Het is al een aardige stapel lapjes geworden.


Ik gebruik Muskat van drops garen. Dit is 100% katoen en kwam voor de naalddikte het beste in de buurt van de garens die scheepjeswol zelf gebruikt. Ik wil namelijk wel een fatsoenlijke afmeting deken hebben, zonder er veel extra blokken bij te moeten haken.

De onderste naalden heb ik van mam geleend. De naalden met een zwart handvat heb ik van Jos mogen ontvangen. Nogmaals bedankt Jos. Deze naalden haken een stuk prettiger dan de ouderwetse naalden. Ik ben dus aan het rondkijken welke set haaknaalden het beste in huis genomen kunnen worden.


Dit zijn de lapjes apart. Van ieders heb ik er vier gehaakt. Het was uiteraard zoeken naar de juiste naald en vele lapjes zijn regelmatig uitgehaald, om opnieuw te kunnen beginnen (met een naald kleiner of groter).

Het gehannes met het zoeken van de juiste naald en het patroon leren kennen, heeft me ook doen besluiten om voor de vakantie een ander haakproject mee te nemen.


Ik wil deze hexagonen in roze tinten gaan maken. Nu gebruik ik het liefste katoen (of nagenoeg katoen) garen, omdat hij voor dochter (nu 7 jaar) zal zijn. De deken moet een ruime eenpersoons worden. Iemand advies welk garen leuk / geschikt zou zijn? Ik zie echt door het bomen het bos niet meer. Zal wel een beginnersprobleem zijn ;-)

Zo, nu weer verder met week 7 van de CAL.

Reacties

  1. Je deken schiet al aardig op. Wat een verschil kunnen haaknaalden maken he. Ik heb tot nu toe dekens gehaakt met Acryl (Stylecraft is heel prettig), over katoen kan ik je helaas niet echt informeren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga eens kijken naar stylecraft. Het hoeft niet per se katoen te zijn. Het moet vooral een leuke deken worden.

      Verwijderen
  2. Dat ziet er al mooi uit en in het echt nog mooier.
    Kan me er iets bij voorstellen dat die haaknaalden van Jos fijner zijn.

    Ik haak niet dus ja met garen kan ik je niet verder helpen.
    Ziet er goed uit de proef van de hexagon.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke kleurtjes ! Wat betreft de haaknaalden kan ik je de clover amour aanraden, die haken zo fijn . Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat word al een aardig stapeltje in mooie kleuren.
    Haak zelf ook met de zwarte naalden die bevallen mij prima!
    Zelf vind ik rio katoen fijn haken, heb nu drops safran gekocht en dit is heerlijk zacht, maar het is voor iedereen verschillend en er is zoveel te koop!
    Succes met het vinden van mooi garen.

    Groetjes Diane

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.