Puur

Het thema op het lingerieforum is puur. Ik wilde graag weer eens lingerie maken en toch weer eens aan het thema meedoen. Maar ja, wat ga ik doen met puur? Uiteindelijk besloten om vanwege de zwangerschap en de noodzaak tot lingerie dit thema in te vullen als: "onvervalst". En dan met name aan mezelf en deze zwangerschap. Dus het moest een zwangerschapsBH worden met slip en string, aangepast naar de buik.


Vervolgens mijn lade geopend en gekeken welk pakket me het meeste aansprak. En dat was rood, een van mijn favoriete kleuren kleding en lingerie. En dit is het geworden:

De kleur van de lycra is helderrood met een ingeweven streep. Het kant is rood, aubergine en wit.

De cups zijn van lycra met erover kant. Dat geeft stevigheid in de cup, maar ook nog wat rek. En dat laatste heb ik echt nodig.

De slip is getekend volgens de methode van Kristina shin. Zowel het patroon van de BH en de slip heb ik uit de kast getrokken. Het BH patroon is nog een patroon van de vorige zwangerschap en de slip had ik begin van dit jaar al eens gemaakt.



Het enige dat ik heb aangepast, is dat het middenvoor 1,5 verlaagd is. Het elastiek moet namelijk echt onder de buik zitten. Anders knelt het.











Weinig spannends aan de achterkant. Ik heb een recht achterpand gebruikt, omdat ik uit voorzorg een extra cm had aangeknipt. Ik wist namelijk niet hoe de omvang zou zitten. En bij een recht achterpand, kan ik dan altijd nog zelf beslissen waar het schouderband komt.














Tevens een string erbij gemaakt volgens de methode van Kristina Shin. Dit teken je bij haar in het slippatroon. Het elastiek bovenaan heb ik op de gok bepaald. Gewoon een stuk elastiek pakken en om je heupen doen om te kijken of het lekker zit.

Ik weet nog niet of dit model lekker zit, maar het was leuk proberen.






Zo, nu nadenken in welk setje ik nu de schaar ga zetten!

Reacties

  1. Wat een mooi setje zo!
    Tis een beetje gokken met omvang lijkt me inderdaad, maar lijkt me een heerlijk gevoel om te weten dat je zo'n mooi setje draagt onder je kleding ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi setje geworden, mooie kleur!
    Gefeliciteerd met het kleine wondertje dat je bij je draagt!

    Groetjes Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super weer Neeltje...een mooe en veolijk setje geworden..en ook nog gefeliciteerd....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je snapt wel dat er mooi en vrolijk moet staan....

      Verwijderen
    2. ja hoor, dat lees ik er wel tussendoor. Hihi.

      Verwijderen
  4. Heel mooi setje is het geworden in het echt mogen bewonderen.
    Op naar de volgende fijn dat je nu de smaak weer te pakken hebt.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.