De eerste ...

Jawel, de eerste is af. De tweede gaat waarschijnlijk morgen op de foto en volgt dan later deze week.


 
Het is het vest uit La maison Victor. Gemaakt van een borg en gevoerd met thermo lycra.
Lekker UWYH!


Zelfs de rits, boordstof, koord, kralen en applicatie komen uit de eigen voorraad. Even wat bij elkaar geraapt en het past wonderbaarlijk bij elkaar.


Het enige waar ik moeite mee had was de zoomboord. Aangezien het patroon een niet gevoerd vest was, en ik zo eigenwijs was om het wel te voeren, wist ik even niet hoe ik dit nu mooi afwerkte. Uiteindelijk maar besloten om de boord eraan te locken en aan de binnenkant zichtbaar te laten.


Ik heb het vest gemaakt in maat 98. Wel zijn op basis van eerder ervaringen (dank je wel Sancho) de mouwen met 4 cm verlengd. Om te bepalen hoeveel cm er verlengd moest worden, heb ik een goed vest nagemeten. Met deze verlenging klopt het vest helemaal.

Zo, nu de laatste hand leggen aan de tweede en dan op naar een nieuw project.




Reacties

  1. Heerlijk dat UWYH! En het vest ziet eruit als superbehaaglijk! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is echt heel erg leuk geworden zal ie heel erg veel plezier van hebben.
    Weer lekker wat voorraad weg gewerkt.
    Ben benieuwd naar wat het nieuwe project gaat worden.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk vest geworden..jou kleine manneke hoeft geen kou te lijden...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook deze is mooii! Lekker warm om je in te nestelen en toch weer anders als zuslief en ook weer een beetje hetzelfde ;). Chapeau mama! Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.