En jawel, ik ben weer gestart

Het nieuwe jaar is creatief begonnen hoor. Het bloggen kwam er alleen (nog) niet van. Uiteraard wens ik jullie allen een heel goed 2016 en dat er nog veel goede jaren achteraan komen. Goede voornemens? Oh, die heb ik genoeg. Maar dan ben ik afgelopen jaar al mee begonnen en is niet speciaal voor 2016. Deze voornemens zijn er voor mezelf, om beter in mijn vel te komen en het niveau plezier / geluk te vergroten.

Maar ik ben beginnen met een lingeriesetje. Zie hier het resultaat:

Ik heb de set van bruine lycra met een ingeweven motief gemaakt. Prima lycra om een proefsetje van te maken.













De BH is BHS10 van Merckwaerdigh. Dit patroon zat een aantal jaar geleden als een huis en heb ik maar weer eens uit de kast gehaald. Ik had namelijk geen zin om een nieuw patroon te tekenen. Ik was even lui.

Alleen ... hij past wel, maar helemaal tevreden ben ik niet. Ik zal dus toch opnieuw moeten tekenen.

De rechter bovencup heeft iets wat ruimte bij de beugel. De beugel sluit niet helemaal aan op het borstbeen en de omvang heb ik al 3 cm kleiner gemaakt. Alles bij elkaar mijn inziens iets teveel te veranderen.







De slip is een zelfgetekend patroon volgens de methode van Kristina Shin. Deze slip zit prima ... alhoewel. Het elastiek wat bij deze lycra in het pakket zat, is veel te slap.

Ik heb er aardig wat rek uitgehaald, maar helaas bubbelt hij nog op verschillende plaatsen. Ach, het is een proef slip. Het patroon ga ik nog wel vaker gebruiken, dit elastiek niet. De rest ligt in de prullenbak.











Hier ziet je het bubbelende elastiek. Het ziet er niet alleen niet uit. Maar zit dus ook niet lekker. Veel te slap.











Maar alles bij elkaar heb ik er weer van geleerd en kan ik de ervaring gebruiken bij de volgende set. Nu eens bedenken van welke stof en fournituren ik die ga maken. ja, en natuurlijk eerst even het patroon opnieuw tekenen.

Reacties

  1. Wat jammer dat het niet zo naar je zin is, het is door al zijn eenvoud echt een heel mooi setje, de lycra is erg mooi van kleur ook.. gaat het een beetje met je? en oh ja ik wens je ook nog een heel goed 2016..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, hoe is het met me? Het wisselt nogal. En dan heb ik het over mijn humeur. Werk is inmiddels weer helemaal op de rit, net als de kids en het huishouden. Dus eigenlijk mag ik niet klagen. Bedankt voor je interesse.

      Verwijderen
  2. Er gaat niets boven zelf lingerie patroon tekenen, maar soms is het gewoon weer even nodig om weer in de zelf maak mood te komen! En dan is dit prima toch? Vind de belijning erg mooi van deze bh, jammer dat ze niet past. Dat lubberend elastiek is irritant, soms komt dat voor en dan is het wel balen! succes met het tekenen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, van zo'n patroon krijg je wel weer zin om het zelf maken (en tekenen) op te pakken.

      Verwijderen
  3. Jammer dat het niet goed zit, want het is een erg mooi setje. De eenvoud siert. Weet je wel wat er anders moet bij de bh?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik weet welke aanpassingen nodig zijn. Maar als ik de tijd neem om het patroon opnieuw te tekenen, dan zal het waarschijnlijk nog beter zitten.

      Verwijderen
  4. Jammer is dat altijd, veel werk eraan hebben en een resultaat dat niet helemaal lekker past. Ik vind het stofje wel erg leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De belijning van de bovencup van dit patroon vind ik geweldig, ga je die meenemen in je eigen patroon. Deze set is erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie voornemens, en die zijn niet voor een jaar, maar een mooi streven voor altijd!
    Mooie belijning, jammer dat ie niet naar je zin is, maar de start is weer gemaakt, dat moet toch goed voelen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.