Begin is gemaakt

Ik probeer vooral te maken waar ik zin en inspiratie voor heb. Nu had ik ongeveer een jaar geleden lapjes gekocht met het idee dat deze een nieuwe quilt voor dochterlief zouden moeten worden. De vorige die ik voor haar heb gemaakt is geschikt voor haar peuterbed. Nu wilde ik graag een quilt hebben die geschikt zou zijn voor een één persoonsbed.


Zie hier het begin. Met blokjespapier en kleurpotloden het patroon uitgetekend. Vervolgens rekenen hoeveel blokjes er van alles nodig is en dan uitrekenen uit welke stoffen dit kan komen. Ik ben twee avonden bezig geweest om te tekenen en rekenen. Tja, dat krijg je als je geen quiltsoftware gebruikt. Voor die paar quilts die ik op jaarbasis maak, heb ik gewoon geen zin om software aan te schaffen. Dus gewoon het ouderwetse teken en rekenwerk maar. Hihi.


Ik gebruik de stoffen van de serie 'simple life' van Riley Blake. Ik was helemaal verliefd op dit panel. Dit panel heb ik gecombineerd met een paar stofjes uit dezelfde serie en twee blauw/groene van Moda. Nu maar hopen dat het uiteindelijke resultaat net zo mooi wordt als wat ik in mijn hoofd heb.

Wordt vervolgd ...

Reacties

  1. Een echte ambacht hoe jij het doet! Super lief panel inderdaad, kan me voorstellen dat je daar voor gevallen was. Veel succes, ben benieuwd hoe het gaat worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt handwerk en liefde gaat in de deze quilt, dat zie je nu al!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben benieuwd naar je quilt. Daar kruipt inderdaad stiekem veel tijd in.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het uittekenen en uitrekenen is een heel werk!
    Succes met maken en ben benieuwd naar hoe het gaat worden!

    Groetjes Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ontwerp ziet er al leuk uit, ben benieuwd naar het eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh dat is dan wel even van een heel ander kaliber als een lapjesdeken maken. Echt niets voor mij rekenwerk en denkwerk, ik leg gewoon lukraak wat lapjes neer hihi. Maar ik ben wel heel benieuwd hoe je quilt gaat worden. Veel plezier ermee! Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.