Uitdaging afgerond

Zo, de lingerie uitdaging is afgerond. Wat een klus is dat geweest. Niet alles ging zonder slag of stoot, maar het resultaat zit goed en ziet er naar mijn zin uit.



Om te beginnen wist ik niet helemaal hoe het resultaat moest worden, dus ik ben maar gewoon begonnen en heb patroondeel voor patroondeel geknipt wanneer ik het nodig had. Dit is niet helemaal zoals ik het normaal doe, want dan ga ik met een gedegen plan aan het werk. Maar goed, de inspiratie moest van ver komen.

Van het gekozen model vond ik vooral het open driehoekje erg leuk in de cup. Dus dat is het uitgangspunt geworden.










Om dat driehoekje te creƫren heb ik de bovencup schuin afgeknipt en afgewerkt met rekbaar biasband / omvouwelastiek.

Ik had nog nooit eerder een bovencup afgewerkt met biasband, dus moest even zoeken in welke volgorde ik een en ander moest afwerken om een mooi geheel te krijgen. Het tornmesje is aardig aan het werk geweest deze keer.





De slip was vrij snel af en heb ik eenvoudig gehouden. Het was voor mij vooral belangrijk dat deze goed zat. Ik heb deze keer ervoor gekozen om het elastiek (zowel slip als bh) er met bijzonder weinig rek vast te zetten. Gewoon op gevoel een klein beetje uitrekken. Ik denk dat de 5% nog niet gehaald wordt.

Het resultaat is een slip en BH die niet meer aftekent rondom het elastiek. Daar stoorde ik me bij eerdere setjes aan.





Het achterpand van de BH bestaat enkel uit powernet. Ik heb een klein stukje kant erop gestikt voor de sier. Verder geen poespas, maar wel een ontzettend goed zittend achterpand. Dit ga ik vaker doen!

Zoals jullie zien is de overgang van het elastiek tussen achterpand en cup niet helemaal schitterend. Maar ja, het was ook een uitdaging! De volgende zal vast beter lukken!



En nog een foto van de eenvoudige achterkant. De uitdaging is wat mij betreft gelukt en ik heb weer zin om het volgende setje te gaan knippen! Nou ja, als de warmte wat afgenomen is dan maar...

Reacties

  1. Heel mooi geworden!
    Leuk om zelf je setjes te maken, misschien ook eens een cursus volgen ( mijn dochter ziet dat wel zitten ).

    Groetjes Diane

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan het je alleen maar aanraden. Alhoewel een verslaving is ook weer snel gevonden hierin, hihi.

      Verwijderen
  2. Prachtig! Lijkt me een kunst in te maken! Wie weeet ooit. ... ik vind het in ieder geval heel inspirerend om te zien en lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Of het een kunst is weet ik niet, maar wel erg leuk om te doen. Ik heb wel je dubbele post verwijderd. Hoop dat je het niet erg vind.

      Neeltje

      Verwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is heel erg mooi geworden vind ook de kleur combinatie erg mooi.
    Het belangrijkste is dat ie lekker draagt bij een volgende weet je waar je op moet letten en heb je je torn mesje minder nodig.
    Fijn dat je weer zin hebt in het volgende setje, ben benieuwd wat het dan gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat tornmesje kan de volgende keer vast wat langer in mijn kast blijven liggen. Het was inderdaad een flinke puzzel.

      Groet Neeltje

      Verwijderen
  6. Werkelijk prachtig, kan zo in een catalogus van een goed merk en ik zou meteen kopen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow..die is goed gelukt...prachtig setje is dit geworden, en goed aan de uitdaging voldaan...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.