Sorbetto Top

Zo, wat een hitte deze dagen. Mijn sorbetto top lag bijna helemaal klaar en heb ik gisterenavond toch maar even afgemaakt. Dan kan ik hem met deze hitte gelijk aan. Ik had bij voorbaat het patroon met 4 cm verlengd. En dat terwijl ik niet eens echt lang ben (1,64m). Maar de dan verkregen lengte vind ik fijner dragen.


Ik heb een dunne katoen gebruikt met een ingewerkt motiefje. Ik heb zelf biasband gemaakt en dat was een rotklus. Het stofje rekt diagonaal enorm, en is zo soepel dat het niet echt in vorm gestreken wilde worden, grrrr. Maar het is gelukt. Niet overal even netjes vastgenaaid, maar daar kijk ik dan maar voor deze ene keer doorheen.


Ik maakte me van tevoren zorgen over de hoogte van de coupenaad, maar die viel uiteindelijk helemaal goed uit.

Nadat ik de zijnaden had genaaid, heb ik de top eerst gepast. Het voorpand mocht wat mij betreft wat uitgediept worden en onder de oksels mocht ook wat meer ruimte komen. Ik heb 2 cm onder de oksel uitgediept en op het voorpand de hals 5 cm laten zakken.











Het is een leuke basic top geworden. Wel had ik een nog soepeler stofje kunnen gebruiken, want deze valt op de kont nog iets in een plooi. Misschien toch te lang gemaakt ....? Ach, geen hond die dat opmerkt, zullen we maar zeggen.















Door de akelig rekbare en rafelende stof, heb ik gekozen voor een afwerking op de zoom door middel van een satijnbandje. Dit naait net wat makkelijker de zoom vast. De afwerking vind ik wel bij de top passen zo.









Zo, nu op zoek naar een nieuw stofje waarbij dit patroon in de herhaling mag.

Reacties

  1. Hij is mooi geworden Neeltje! Leuk dat je meedeed :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is heel erg mooi geworden, vind ook je stofje erg leuk jammer dat ie zo lastig verwerkte.
    Je zal er nu wel erg veel plezier van hebben met deze temperaturen.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.