Blogpauze en give-away

Zo, de zomervakantie (vrij van school is hier alweer een weekje geleden begonnen. Ik merk dat ik wel creatief ben, maar weinig zin heb om achter de PC te zitten.

Wel heb ik enkele zaken op mijn bureau liggen om te knutselen. Een daarvan is deze jurk:


Patroon Vogue 8787
 
 
Dit is de "proefjurk". Eerst heb ik het patroon nagemeten. Vervolgens besloten om het een maat kleiner te maken, dan volgens de maattabel zou moeten.

Ik had slechts 1,2 meter stof voor de proefjurk. Dus heb ik een proef gemaakt met een korte en lange mouw. De korte mouw is goed, de lange mouw is exact goed, maar dan heb ik geen stof over voor de zoom. Ik moet daar dus zoom aantekenen. Verder zal ik het bovenlijfje 3 tot 4 cm langer moeten maken. Dan valt de tailleband precies op de juiste hoogte.

De lengte van de jurk heb ik 10 cm ingekort. Ik heb hem graag net boven de knie. De proefjurk is van punto light gemaakt. Ik heb twee lappen bedrukte punto (zware kwaliteit) liggen, waar ik de jurk van wil maken. Ik twijfel nog ik hem ga voeren. Het lijkt me toch dat de jurk beter zal 'vallen' als ik hem zou voeren met rekbare voering.

Al met al proef geslaagd. Op naar de jurk! De stof van de jurk wordt trouwens gedoneerd. De jurk is erg leuk, maar staat mij zeker niet. Wel is de stof geschikt voor bijvoorbeeld lingerie. Dus Corina wilde de stof erg graag om er lingerie van te maken.

Alles bij elkaar heb ik verder besloten om een blogpauze in te lassen deze zomer. Tevens organiseer ik een give-away. De 'spelregels voor de give-away:
  1. Je volgt mijn blog (google of bloglovin);
  2. Je plaatst een reactie onderaan dit bericht. Je mag een voorkeur doorgeven of overal voor meedoen.
  3. Je kan maar 1* winnen. In chronologische volgorde worden de winnaars getrokken;
  4. Als je reclame maakt en je wint, dan komt er nog een extraatje (verrassing) bij. Zet dit wel even in het bericht erbij.
  5. de winnaars worden na de vakantie (29 augustus) bekend gemaakt.
En wat kun je winnen?

 Nummer 1: katoenen tricot (1,7 meter)
 
 Nummer 2: twee lappen katoen (links 1 meter, rechts 2 meter)
 
Nummer 3: BH pakket + mesh (0,4 meter * 1,4 meter)
BH pakket bevat: 0,9 meter kant,  lycra (0,4 * 1 meter), sluiting, lapje mesh, beugelband (0,7m), picot (3 m), schouderband (1,2m) en ringetjes.schuifjes
 
Veel succes allemaal en tot na de vakantie!
 
 
 

Reacties

  1. Wat een leuk patroon is dit en wat een goede tip om het zo uit te proberen...met 2 verschillende mouwen. Je proef komt goed terecht. :)
    Hele fijne vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk, ff lekker vakantie en dan creatief doen!
    Proefjurk is veel belovend en mooi dat ie gerecycled gaat worden tot lingerie. Ben erg benieuwd naar de defintieve versie.

    Doe graag mee aan je give away, het eerste stofje lijkt me super om een leuke tas van te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi patroon van de jurk, mooi dat de gebruikte stof weer hergebruikt gaat worden!
    Doe graag mee met je give away en zou voor nummer 2 gaan, zet een linkje op mijn blog!
    Geniet lekker van de vakantie met je gezin!

    Groetjes Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey lieverd wat wordt dat een mooie jurk! Daar ga je er vast meer van maken ;).
    Ik had eerst willen meedoen met je give away voor pakket nummer twee maarrr ik heb al een hele kast vol stofjes liggen en ik gun het liever iemand anders die ooi echt wat met de gewonnen give away aan de slag gaat. Daar ontbreekt me gewoonweg de tijd voor en ook de plaats in mijn stoffenkast ;). Geniet van je vakantie! Dikke knuffels van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind de jurk heel vrolijk! Ben benieuwd naar de definitieve jurk!

    Graag doe ik ook mee met je give away en ga ik voor een hele nieuwe uitdaging en kies voor nummer 3. Als ik zou winnen zou het een goede stok achter de deur zijn om dat pad voor mezelf ook te gaan bewandelen en niet alleen ondergoed voor de kinderen te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb een linkje op mijn blog geplaatst, volger was ik al.
    Ik vind 1 en 2 echt super, maar heb een lichte voorkeur voor 2....
    Fijne vakantie! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heb mijn eerste bericht verwijderd omdat ik nog iets was vergeten.

    Dus we beginnen opnieuw.

    Ik heb een link op mijn blog geplaatst en wil graag meedoen voor nr 1 en nr 3.
    Nr 1 zou bij mij een jurk met een waterval hals worden en ja lingerie maken dat doen we al ff dus is 3 ook een logisch keuze.

    Nu eerst lekker genieten met en van elkaar.
    Fijne vakantie.

    Corina



    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gave jurk is dat geworden....slim om het eerst zo uit te proberen, en er is ' ' 'niks verbeurd'. Want er kan nog lingerie van gemaakt worden...shet is er ook hele mooie stof voor.
    Fijne vakntie voor jullie allemaal....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Niets aan toe te te voegen een super goed idee eerst een proefexemplaar te maken. Ik ben benieuwd wat voor creatie Corina ermee voor de dag komt. Mijn voorkeur gaat uit naar nr3 toch weer met lingerie aan de slag te gaan. Een Nellie zomer en geniet van de vakntie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.