Welterusten

Slaap lekker, droom maar fijn, tot morgen ....

Zo wensen wij onze kinderen een goede nachtrust toe. En uiteraard slaap je veel beter in een pyjama die mama heeft gemaakt.


En een pyjama op de foto zetten, die meteen zeer geliefd is, lukt niet, hihi.


Het stofje komt weer bij kleurenmix vandaan. Het is een grijze tricot met auto uit de film 'cars'. Het is een tricot van mooie kwaliteit. En dat is echt nodig, want hij zal (bijna) wekelijks gewassen moeten worden.

Als patroon heb ik een t-shirt model uit Ottobre 2008 gebruikt als basis. Hier heb ik lange mouwen aan getekend (lengte afkijken van een goed zittend shirt) en een sluiting op de schouder. De sluiting is verstevigd met een reepje katoen, en afgewerkt met kamsnaps.



En omdat ik alles uit eigen voorraad wilde gebruiken, heb ik rood garen gebruikt (grijs en blauw waren het net niet) en zijn de kamsnaps net een andere tint.

Maar dat mag de pret uiteraard niet drukken.









En ik heb direct ook maar een korte mouwen versie gemaakt. De broek is een patroon uit de laatste b*inspired. Het is een gewone broek voor tricot. Maar ik vind dat tricot broeken toch vaak de uitstraling van een pjama of jogging broek hebben. In dit geval komt dat prima uit, want ik moest een pjama broek hebben. De pasvorm is prima van de broek. De lengte mocht wel wat korter, maar verder prima.

Ik heb nog een paar stoffen in de kast liggen die prima geschikt zijn als pjama. Dus als de inspiratie even zoek is, dan kan ik altijd nog een pjama maken?!







Zoals jullie door hebben, komt er in eens veel onder de machina vandaan. En dat geeft echt een hhrlijk gevoel. De enthousiasme van de kinderen maakt het nog leuker om iets te maken. En een oppepper is van tijd tot tijd nog wel nodig. Overigens ligt het eerste lingerie patroon ook weer op het bureau, dus voor mezelf komt er ook nog wat aan. Nu maar eens kijken of we dit tempo kunnen volhouden ...

Reacties

  1. O wat leuk. Zelfgemaakte pyama's zijn hier ook altijd favoriet, ook bij de oudste twee. Maar daar gaan inmiddels heel wat meters tricot in :-) Ik moet nodig weer eens aan de slag voor nieuwe. Leuke stof, de kobaltblauwe werkauto's stof heb ik ook nog liggen, zo mooie kwaliteit. Durf er nauwelijks de schaar in te zetten, haha. Succes met je plannen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn om te lezen dat je de flow weer gevonden hebt! En wie wil er nu niet zo'n leuke, lekkere warme pyjama van mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Neeltje,
    Wat goed te lezen dat er weer iets uit je vingers komt. De pyama's zijn echt inspirerend! Ik ga ook eens op de site kijken.... .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh heerlijk toch van die vrolijke pyama's! En autootjes doen het altijd goed, ik vind het net leuk dat je van die contrasterende kleuren hebt gebruikt.
    Zo ik ben je maar meteen via bloglovin gaan volgen, zodat ik je blogposts ook weer in de mail ertussen in zie staan. Ben benieuwd naar je andere Tante Betsy jurken ;). Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.