Driehoeken (60 graden)

Tjonge, ik kan geen gelijkbenige driehoek meer zien. Het was een ontzettend leuk project. Ergens op het internet had ik een mooie design gezien van een quilt bestaande uit 60 graden driehoeken. Iedere driehoek bestond uit twee verschillende stoffen. Als je dit slim neerlegt, krijg je sterren.


Voor mijn nichtje had ik in de kleuren van haar kamer reeds halve meters katoen gekocht. Deze stapel stoffen was een prima uitgangspunt om de sterren te proberen. Dus flink wat stroken gesneden en uitproberen hoe ik het precies moest aanpakken.


Maar het resultaat is er naar (al zeg ik dat natuurlijk zelf). Het was veel werk en steeds weer even zoeken naar wat een handige aanpak is. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om het quilt in stroken aan elkaar te naaien. Dit zorgt er wel voor dat ik iedere rij eerst moest uitleggen, voordat er genaaid kon worden.


Toen het 'middenstuk' klaar was, vond ik dat er nog een rand omheen moest. Ook dit bestond weer uit veel lapjes naast het quilt neerleggen en kijken wat leuk oogde. Ook had ik niet van alle stoffen nog voldoende over, dus dat beperkte de keuze ook.


In totaal meet het quilt 2 meter bij 1,2 meter. Een mooi formaat voor een éénpersoonsbed dus. Maar het quilt kan ook prima op de bank, in de auto, op reis of in de tuin gebruikt worden. Ach, als ze er maar plezier van heeft ;-)


De stof voor de achterkant heb ik later besteld. En helaas was dit net niet de juiste kleur. Zie de foto hierboven. Maar het misstaat uiteraard ook niet. Het quilt heb ik in elkaar gezet van 6 meter kantoen. Uiteraard is ook de tussenvulling en het garen katoen. Dat is wel zo makkelijk met wassen en allergieën.


Het quiltwerk is op de achterkant goed te zien. Ik heb voor een patroon gekozen die de sterren op de voorkant goed doet uitkomen / accentueren.

Zo, nu weer verder met een ander project.

Reacties

  1. Wauw die is mooi geworden zeg.
    Daar zal ze heel erg blij mee zijn.


    Corina

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.