Tussendoortje

Tja, als er grote projecten liggen ga ik daar meestal vol passie mee aan de slag. Maar tussendoor raak je de fut nog wel eens kwijt. Ik kan dan goed doorzetten, maar heb tegen het eind echt behoefte aan een tussendoor projectje. In dit geval heb ik van de restjes van het grote project een speldenkussen gemaakt.


Het speldenkussen is gemaakt van 2 maal 4 vierkanten. De vierkanten zijn 2 inch afgewerkt (ongeveer 5 cm). De bovenkant en onderkant zijn identiek aan elkaar.


In het midden is een knoopje bevestigd. Het draadje waarmee de knoopjes zijn vastgezet heb ik flink aan getrokken, zodat het speldenkussen in het midden wat deukt.




En een foto zonder de spelden. De spelden zijn speciale quilt spelden, waarvoor ik nog steeds geen speldenkussen had. Ze werden vanuit het doosje gebruikt en dat is natuurlijk helemaal niet handig. Het doosje balanceerde regelmatig op mijn bureau en is al een paar keer omgevallen. Tot plezier van de katten, die met spelden spelen enig vinden. Ook heb ik magneten in gebruik, maar ik wil deze speciale spelden niet magnetisch maken, s toch erg zonde!

Aangezien ik vele verschillende spelden in gebruik heb, zullen er nog wel wat speldenkussens volgen. Deze is snel gemaakt en handig in gebruik.

Hebben jullie ook nog een favoriet kussen in gebruik?

Reacties