Laat het zonnetje maar komen

Het eerste exemplaar voor de lente / zomer collectie is gemaakt. Afgelopen week zag ik in de etalage zo'n ontzettend mooie jurk hangen. Even kijken in de etalage en dan naar binnen dacht ik nog .. totdat ik het prijskaartje zag. Ik wil best eens een jurk kopen voor de kleine dame, maar € 139,95 vind ik toch echt te veel. Ze kan hem immers maar één seizoen aan, en het is niet voor een speciale gelegenheid. Dus op zoek naar een patroon dat erop lijkt.

In de nieuwe B*inspired zat een jurk die in de buurt kwam. De stof is uitgezocht door de dame zelf en moest een hartjesstof zijn. Met een rode bies. Zie alhier het resultaat:


De strik heb ik achterwegen gelaten en een applicatie op het voorpand bevestigd. De patroonbeschrijving heb ik niet helemaal gevolgd, daar ik de gehele jurk gevoerd wilde hebben.


















Uiteraard werd de jurk getest op rondjes draaien. En hij is goedgekeurd.

















De jurk is afgewerkt met een rode satijnen band op het voor/achterpand en een witte satijnen band op de onderrok.
















Zo, weer twee lappen uit de kast en de volgende ligt alweer geknipt klaar. We gaan lekker zo!

Reacties

  1. Oh wauw, ik zou zo'n jurk ook helemaal te gek vinden als meisje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een te gekke jurk zeg.
    Was je toevallig geïnspireerd door Jarig Jurkje?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het gaat inderdaad lekker zo...en het jurkje is leuk zeg!!!, kleine meid ook weer blij, en jij je geld nog in je portomonee....wat wil je nog meer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat een super leuke en lieve jurk. Daar is dochterlief zo te zien heel happy mee. En een mama die zelf jurken kan maken is toch superrr! Want die prijs pfff voor zo'n jurk uit de winkel is echt way to much, ook al snap ik heel goed als naaister voor een atelier waar die kosten vandaan komen.
    Oh gisteren deelde ik je engeltje op mijn engelenblog en bleek ik je nog niet eens te volgen. Oh wat erg, maar nu wel dus ;). Warme groetjes en knuffels van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi geworden hoor, leuk dat ze de stoffen zelf uitzoekt.
    Weer lekker ruimte in de kast en geld over gehouden.

    Hopen dat het zonnetje gauw gaat schijnen en de temperatuur gaat stijgen.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.