Jurk in de herhaling

De vorige jurk was een daverend succes. Dus ik ben op zoek gegaan in de kast naar een stofje, geschikt voor nog zo'n jurk.


En deze stof je het geworden.

Een katoentje in een patchwork print. Wederom is de volledige jurk gevoerd met een witte katoen.
















Op de achterkant heb ik geprobeerd om het patroon (voor zover er een patroon zichtbaar is) door te laten lopen.

De jurk sluit met een blinde rits en heeft een striklint achter om het geheel af te maken.













De zoom is afgewerkt met een satijnen bies. 
Dit maal dezelfde satijnen bies voor zowel de bovenrok als onderrok gebruikt.



Bij het bevestigen van de rist heb ik gebruik gemaakt van 'plakband' van prym. Het zou wateroplosbaar moeten zijn. Maar dan heb je wel heel veel water en schrobkracht nodig. Maar het is wel ideaal spul voor ritsen en moeilijke stukjes. Op deze manier behoeft er geen speld aan te pas te komen. Erg handig!


Zo nu, weer naar het volgende projectje ...

Reacties

  1. Wat een dot van een jurk. Daar zal ze wel heel wat rondjes in gaan draaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gemaakt! Dat plakband van Prym ken k niet, ik gebruik daarvoor Stylefix van Farbenmix, ook handig in gebruik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wow die is echt prachtig! Je dochter zal zich hierin de ster van het bal voelen ;). Echt super leuk en heel mooi! Chapeau voor mama! Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey wat een mooie jurk. Ik heb het stofje afgelopen donderdag ook gekocht. Ik zat er ook over na te denken om zo iets te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh Neeltje wat een prachtige jurk!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.