Voor de koude winter maanden

Eindelijk wordt het dan kouder. Uit energie overwegingen (en ook omdat het gewoon beter slaapt) staat de verwarming bij ons s'nachts niet aan. Dus een warme pyjama is dan wel lekker. Nu heb ik een tijd geleden quilt stof gekocht in Amerika. En om de envelop goed vol te krijgen heb ik toen wat flannel in de opruiming gekocht.


Het is een zachte flannel met uiltjes geworden. De sluiting is van kamsnaps. Het patroon heb ik zelf getekend en het was enorme puzzelen om het uit de stof te kijgen.


De volgende keer mag het pand nog net twee centimeter langer. Maar verder is het prima.


Ik had twee maal een halve yard besteld. En dat was niet genoeg om het gehele bovenstuk uit de uiltjes stof te krijgen. De volgende keer toch maar beter rekening houden met een toekomstig patroon als ik stof bestel.

Zo, nu nog de pyjama voor dochterlief afmaken. Ook dit zijn uiltjes, maar dan een ander stofje!

Reacties

  1. Hij is erg leuk geworden, zal ie vast erg blij mee zijn.
    Leuke stof is dat en de combinatie is leuk zo met de stippen, net of het zo hoort hoor met de stippen achterkant.

    Ben benieuwd naar de volgende.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de combinatie stip /uil juist heel mooi. Volgende keer gewoon weer te weinig bestellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je gaat als een speer, wat een productie!
    Soms ontstaan door foutjes de leukste nieuwe combinaties, ik vind m super zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjee wat knap, zelf tekenen, en zo'n echte pyjama maken met kraagje en al...is vast voor de kleine man...


    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.