Herfstvakantie

Zo, de herfstvakantie is weer bijna voorbij en ik heb er twee lekkere shirts bij.


Ik heb deze keer een shirt met lange mouwen gemaakt, met een watervalhals. De stof is een punta di roma. De stof is dubbelgeweven en daardoor lekker warm.


Ondanks de zwaarte van de stof valt de watervalhals prima.


Om de aansluiting tussen voor- en achterpand mooi te krijgen, heb ik voor beide een beleg gebruikt. Dit is doorgestikt in de schoudernaad, zodat het blijft zitten.


De mouw bleek bij een eerste pas-sessie te strak. Dus om het op te lossen (ik heb bijna geen stof over), heb ik een strook van twee centimeter op de naad ertussen gestikt. Deze strook is binnenstebuiten eraan vast gemaakt.

Zo, nu weer op naar de volgende.

Reacties

  1. Wat een leuk stofje heb je voor dit shirt gebruikt.
    Mooi oplossing heb je gevonden voor de mouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker vrolijk shirt en een super slimme oplossing voor de mouw. Ik ben ook nieuwschierig naar het andere shirt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb hem in het echt gezien, heel mooi shirt is het geworden.
    Als je hem aan hebt zie je het niet hoor de bies die je ertussen hebt gezet voor de extra ruimte. Het is wel een hele mooie praktische oplossing.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige print heeft dit shirt. Ik heb eens een body gemaakt van punto di roma, daar moest ik ook een extra stroken tussen zetten. De stretch in de stof is een stuk minder als bij jersey.
    Ik vind je shirt zo nog leuker, door het extra detail.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi shirt, en mooi opgelost bij de mouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooi stofje en die zwarte streep ertussen is een mooie oplossing!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi shirt. Er is dus wel punta met prints, kwam tot nu toe veel effen kleuren tegen. Waterval is er mooi. En leuk opgelost bij de mouwen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker zijn er punto's met prints. Het vergt wel wat zoekwerk, want de effe versie is meer aanwezig bij de stoffenwinkels.

      Verwijderen
  8. Wow mooi hoor. Vind ik echt knap dat je zoiets maakt. En een mooie oplossing gevonden voor de te krappe mouwen. Warme groetjes en knuffels van Susan en bedankt voor je leuke reacties

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is al helemaal een gaaf shirt...mooie stof heb je gevonden!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.