Buy-nothing-new update

Zo, leuk concept, maar wat een verleidingen zijn er toch. Nieuwsbrieven over de mail, blogs van anderen en zo nog veel meer leuks geven toch wel veel verleidingen. Zo stond ik op het punt om tricots te bestellen voor de kids, linialen voor het quilten en het nieuw boek "Zo geknipt deel 2". Maar alle verleidingen zijn weerstaan. Wel ga ik er nu de vaart inzetten om de uitdaging van 5 stuks te halen, zodat er weer iets gekocht kan worden, hahaha.

Nummer drie is een pyjama geworden. Het stofje ligt al zooooo lang in de kast. Ooit gekocht, nog voordat de kinderen er waren voor een projectje voor een pasgeboren baby. Er natuurlijk nooit aan toegekomen en dus nu lonkte het stofje weer. Ik vond het direct een pyjama stofje. Dus dat is het geworden.


Als basis heb ik de eerder gemaakt jurk gebruikt. Nu zonder kraag. 
De halslijn afgebiesd met omvouwelastiek (elastisch biaisband)


Mouwen en zoom zijn omgezoomd met een mooi sierstiksel.
Die gebruik ik toch veel te weinig op de machine. Normaliter zou ik gezoomd hebben met 
de covermachine. Maar ik heb daar geen roze garen bij. En in het kader van but-nothing-new, dus maar besloten om een andere oplossing te vinden.


Het ziet er best aardig uit vind ik zelf. 

Zo, inmiddels heb ik ook al besloten om de uitdaging buy-nothing-new na de uitdaging van 5 stuks, om te zetten in een andere uitdaging. Want mijn kast wordt op deze wijze wel wat opgeruimder.
Maar daar horen jullie een volgende keer mee over. 

Nu, maar verder aan nummer 4 en 5?!?

Reacties

  1. Je wordt zo extra creatief met deze uitdaging. Je hebt nog even de tijd, de sew along voor Zo Geknipt! 2 start pas in januari haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie pyjama, zal ze vast erg blij mee zijn.
    Vind het ook erg mooi geworden met het sierstiksels als zoom.
    Leuke uitdaging zo.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als we goed in onze schatkamertjes kijken, komt er nog zoveel moois naar boven.
    Wat een leuk pyjama heb je van deze stof gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihihi ja dat kan een uitdaging zijn hè...buy nothing new...blij dat ik er niet aan mee doe want heb toevallig deze maand een aantal dingen nieuw gekocht en normaal shop ik eigenlijk niet veel nou ja koop bijna nooit iets nieuws en meer tweedehands ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. OOhh wat een lief 'ponnetje' voor de kleine dame is dit geworden...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.