Quilt - cadeau

Zo, weer een quilt af. Het is even stil geweest hier op de blog, maar ik ben nog wel actief geweest hoor. Wel op een lager pitje omdat het op het werk erg druk is. Ik moet toegeven: bijna full-time werken, een gezin en dan nog tijd vinden voor je hobby, is erg lastig.

Maar goed. Deze quilt is een cadeau voor mijn neefje. Gisteren heeft hij hem ontvangen en ik geloof dat zijn papa en mama hem erg leuk vonden (neefje is 15 maanden).


De quilt gemaakt van een fatquarterpack van modern maritime (Riley Blake). De stof heb ik uit Amrieka laten komen en lag al even omdat ik er geen patroon voor wist. 


Vervolgens zag ik een leuk patroon op youtube. En heb hier mijn eigen draai aan gegeven.
Het patroon gaat uit van een charm pack. Maar ik heb de fatquarters gewoon in gesneden in vier vierkanten als basis.


Als achtergrond een stof uit de serie genomen. Bij de eerste quilts die ik gemaakt heb had ik effen stof gebruikt. Ik ben er inmiddels achter, dat ik dat niet mooi vind. Alle onregelmatigheden (ik ben een beginnende quilter) zie je dan namelijk erg goed. 


Voor de border heb ik later nog stof gekocht, want ik vond de quilt niet mooi zonder border. Natuurlijk had ik weer te weinig om de border uit één deel te halen. Dit heb ik opgelost door er een blokje tussen te zetten. Het breekt wel leuk.


Vervolgens de quilt gewassen met wat color catch doekjes. Deze zijn slechts wat grijs geworden met gele vlekken. Helaas zijn er ook twee gele vlekken te zien op de achterkant van de quilt. Ik had vijf doekjes gebruikt, maar of dit nu genoeg is geweest weet ik niet. Wat is jullie ervaring?

Zo nu op naar het volgende project.

Reacties

  1. Hij is erg mooi geworden heb hem in het echt gezien van de week toen ie bijna klaar was.
    Ja ik quilt niet dus het probleem met de doekjes kan ik je niet bij helpen.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voorkom je dat probleem niet door alle stoffen vooraf te wassen?
    Knap gemaakt hoor, zo'n dekentje komt altijd van pas.
    De drukte van werken en een gezin is iets om niet te onderschatten, geniet van de tijd die overblijft om eens achter het naaimachine te gaan zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze quilt is gemaakt van fat quarters. Mij hebben ze verteld dat je voorgesneden stoffen beter niet kunt vooraf kunt wassen. Dit zou te maken hebben met het schuin trekken van de stof en het rafelen.

      Verwijderen
  3. Wat een mooie frisse kleur quilt heb je gemaakt.
    jammer van de doorgelopen vlekken maar dat maakt de quilt er niet minder mooi op.

    Ben benieuwd naar je volgende project.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.