Bikini

Zo, mijn bikini is dan af.

De gebruikte materialen zijn: zwarte bewerkte badpaklycra, sneldrogende cups, rubberelastiek en voering.


Ik heb ervoor gekozen om het zwart te breken met rode accenten.


De cups zitten goed, maar sluiten nog niet helemaal naar mijn zin aan. Ik denk dat ik de volgende keer maar gewoon zelf cups ga maken. Die zitten toch echt beter.


De onderrand is van breder elastiek. Dat zit lekker stevig.


Aan de zijkant van het broekje zit een "nep" strik.


Gewoon een reep lycra in de zijnaad met een paar steekjes vastzetten en aan de voorkant strikken. Zo wordt een 'gewoon' bikini broekje opgeleukt. 

Zo, het enige dat me tegenviel is de afwerking van het bovenstukje. Ik ben natuurlijk piet lut en wil alles netjes hebben (ook aan de binnenkant). Iemand nog tips of tutorials hoe ik dat kan aanpakken?

Reacties

  1. Heb hem in het echt mogen bewonderen en vind hem heel erg mooi geworden.
    Laat de zon maar komen.
    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow wat een te gekke bikini heb je gemaakt! Ik vind niets mis met je afwerking, vooral het randje onder de cups ziet er super netjes uit, zou je dat eens met ons willen delen als je weer eens zo'n bikini maakt.
    Ik heb van mijn zusje een bikini van Sapph gehad, ook met deze triangelcups, ik wat foto's van het bovenstukje schieten, wellicht heb je daar wat aan.
    Je zou de binnenkant kunnen bekleden met zachte flubber, ik geloof dat Saskia dat eens met voorgevormde cups heeft gedaan voor haar dochter.
    Je zou de cups van padding kunnen maken, ik heb dat eens in een badpak gemaakt, dat ging erg goed en die sluiten net ff mooier aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. waauuuww die is erg gaaf geworden. Super.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het sowieso heel erg knap! Ik heb nog nooit zo iets gemaakt met mijn naaimachine.
    Ik vind de rode accenten ook erg leuk. Ik duim voor je op een zonnige zomer of zomerbestemming zodat je hem ook lekker kan dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. k denk, de cups dus dubbel maken, 1 kant lycra en andere kant met badpakflubber, de cups komen er dan tussenin..en wordt allemaal samen aan de onderrand vastgezet... maarr wat is die gaaf geworden, ik vind het echt een pracht van een bikini, lekker pittig...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, wat een mooi exemplaar!! Mooie kleurencombi!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.