Elke maand een kledingstuk - Maart

Zo, mijn kledingstuk voor de maand Maart is af. Afgelopen week bij een stoffenwinkel in de buurt geweest en deze had nog opruiming. Dus ik zag allemaal mooie lapjes, voor niet al te veel geld en de stofjeskast is natuurlijk nog niet genoeg gevuld. Dus meters gekocht. Ja jullie lezen het goed, in totaal 14 meter stof en 3 meter band. Maar het eerste lapje is er al aan en het band is al op.
 Zie hier het resultaat:


Omdat ik geen zin en tijd had om zelf iets te tekenen heb ik een bestaand patroon uit de Ottobre van enkele jaren geleden (2008 meen ik) gepakt. De jurk die hiervan in gebruik is, is niet helemaal perfect maar wel een goed uitgangspunt. Dus ik heb het patroon van maat 86 gepakt, de taille 3 cm verlaagd en 2 cm ingenomen. Vervolgens de rest van het patroon gebruikt. 


In plaats van lintjes met kralen, heb ik een satijn lintje en een belletje tussen de rokdelen bevestigd.


De bovenkant, de mouwen en de zoom is afgewerkt met biasband met een kanten randje. Ik was op slag verliefd op dit bandje, en het breekt het drukke stofje enigszins. 


De bovenkant is een overslag, waarbij ik aan de binnenkant een drukknoop heb bevestigd. Het origineel kent een drietal lintjes die als sluiting dienen. Maar dit is helemaal niet praktisch, en sneuvelde vrij snel in de eerste jurk die ik van dit patroon maakte. Dus deze oplossing bevalt me beter.

Zo nu weer verder met het volgende project.

Reacties

  1. Ze heeft een leuk stofje uitgezocht, en wat jij ervan gemaakt hebt is erg mooi.
    Heb kantje maakt het inderdaad af.
    Kom hem eerdaags maar eens in het echt bewonderen.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik reageer maar even op je blog ipv op het forum. Leuk die belletjes als details... hoor je haar nu van verre aankomen? Leuke jurk geworden en mooi passend afgewerkt. Je bent als snel klaar met je maart-uitdaging.

    Groetjes,

    Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, je hoort de dame inderdaad continue. Zelf vind ze het helemaal super ;-)

      Verwijderen
  3. Erg mooie jurk! En mooi gebruik gemaakt van dat biaisband met kant! Leuk... succes met alle andere lappen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.