Surprise lycra

Enkele weken geleden kwam via het lingerieforum de vraag of er gegadigden waren voor een surprise lycra. Dit houdt in dat je (tegen betaling) 35 cm van een lycra ontvangt. Welke lycra is onbekend totdat de envelop op de deurmat valt. Het is vervolgens de bedoeling dat je deze lycra leuk/gek/creatief combineert met een andere lycra en/of kant en/of bandjes e.d.. Oftewel wees creatief. Het leuke hieraan is dat iedereen dezelfde lycra krijgt en je dus vervolgens allerlei verschillende uitwerkingen kunt zien. Dit is mijn uitwerking geworden:


Ik heb de lycra gecombineerd met oud-rose kant, lila schouderband/picot/omvouwelastiek en lavendel strikjes.

De modellen van de BH en slip zijn saai. Het is een horizontale BH en standaard slip. Het kant bij beide is er op gevoel overheen gelegd.

De BH is gevoerd met padding (niet rekkend). Hier maakte ik direct een fout mee. De bovencup paste namelijk niet op de ondercup (1,5 cm verschil). Dus de bovencup heb ik twee keer moeten knippen (en dat uit 35 cm lycra), zucht.













Het hele setje had netter gekund. Maar om er weer in te komen was het goed. De BH zit daarnaast als een huis, dus dat is weer meegenomen.

























Afgelopen jaar heb ik op de lingerie dag soepele powernet gescoord, welke ik in het achterpand heb gebruikt. Dit draagt heerlijk, maar tekent bij me af. Ik denk dat er een extra cm aan lengte nodig is, om dit op te lossen.

Het achterpand heb ik verder comfortabeler gemaakt door een ophoging te tekenen voor het schouderband. Het schouderband loopt nu niet meer via de sluiting omhoog (vervangen door picot). Dit bevalt erg goed en krijgt zeker een vervolg.









En behalve dat moeders andere maten heeft, is dochterlief gegroeid. Dus een proefslip voor haar was zeker geen luxe. Ook deze is te ruim (moet circa 2 cm in breedte ingenomen worden). Maar ze vond hem wel super !!!!!








Het volgende setje ligt alweer klaar om genaaid te worden. Ik heb de smaak in ieder geval weer goed te pakken.

Reacties

  1. Ik vind het een geslaagd 'proefproject' geworden...
    Dit is toch ook wel heel mooie lycra, is ook erg leuk voor eenbikini...maar een setje zo met dat roze kant is ook heel mooi....
    De kleine dame wil ook vast nog meer slips van die mooie lycra ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een mooi setje geworden ook al vind je hem zelf wat minder geslaagd. Het is idd erg leuk om te zien hoe iedereen met de zelfde stof iets heel anders maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ziet er goed uit en leuk hoor met het kantje. Het is zeker leuk om te zien op het forum hoe verschillend ze zijn.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind hem alles behalve saai. Juist met de details is het een mooi geheel geworden.
    Mijn setje wordt een bikini.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad, helemaal niet saai, de stof zegt toch al genoeg! lekker bezig met lingerie weer!
    #weleenbeetjejaloers35cmvooreenheelsetje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik vind het ook hartstikke leuk geworden! Hoe heb je dat kant er zo mooi op gekregen? Maak je dan een driedelige cup of stik je het kant er los op?

    Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij deze bh heb ik het kant er los overheen gespannen. Het is dus gewoon een horizontale belijning. Het kant zit enkel vast bij het beugelband en armsgat.

      Verwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.