Quilt top krijgt vorm

Zo, de laatste blokken voor het quilt zijn af. Dit zijn alle blokken geworden:



Gisteren heb ik met de blokken zitten schuiven. Het is uiteindelijk een iets andere compositie geworden. Ik heb er witte tussen banen en blauwe blokken tussen genaaid. De quilt ligt nu klaar om gestreken te worden en samengevoegd te worden met de tussenvoering en achtergrondstof. Ik twijfel nog of ik een baan op de achterkant zal maken.

In de tussentijd heb ik een mooi boek gekocht met ideeën voor quiltmotieven. Ik wil het quilt immers netjes afmaken. Het is 501 Quilting Motifs geworden. Er staan ontzettend leuke ideeën in. Afgelopen week een quilt cursus bij huissteden gevolgd. Deze werd gegeven door Babette van Hattum. Het was een ontzettend leerzame cursus. Na de cursus heb ik dan ook ontzettend veel zin om de top af te maken en door te quilten.

Reacties

  1. Je top wordt heel erg leuk! En ja, machine- quilten is echt een vak apart. Goed oefenen, en als je zeker bent van je werk, dan is het een kwestie van diep ademhalen en starten met je sampler. Je leert er enorm veel van, en het geeft veel voldoening als je quilt af is..Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, geweldig! Dat gaat een mooie Quilt worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi, wat leuk om mijn naam hier te vinden en blij dat je de workshop leuk vond om te doen!!

    Lieve groetjes Babette.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.