Zomerjurk

Eindelijk is de zomerjurk af. Bij het verhuizen van mijn (hobby) spullen, kwam ik het patroonblad Knippie 2 van 2012 opgelegd tegen. Dus maar even kijken waarom ik deze eigenlijk had opengelegd.


De jurk op de voorkant is erg leuk en heb ik dus gemaakt. Hier zien jullie het patroon. Bij de beschrijving was vermeld dat de jurk is gemaakt van een dunne katoen en beschikt over ongelijke stroken. Nou die ongelijke stroken zie ik niet in het patroon. Maar goed, het is desalniettemin een leuke jurk. De roezel bij de knopen heb ik weggelaten evenals die bij de mouwen. Is mij iets teveel van het goede.











En dit is de jurk geworden. Met het zomerse weer van gisteren is hij reeds gedragen en goedgekeurd.


De hoeveelheid stof bij de rok was wel lastig te naaien aan het voorpand. Drie lagen katoen van de rok moest ik stikken aan twee lagen katoen van het lijfje. Daarbij waren de rok delen ook nog eens flink gerimpeld. Het ging allemaal maar net.










Het voor-, acherpand en mouwen hebben oprijgingen.

Ik heb blauwe parelmoer knopen bevestigd (de dame heeft ze zelf uitgezocht).








Tevens is er een tunnel opgestikt met een satijnen bandje erdoorheen voor de taillering.









Zo, nu maar het quiltblok van april afmaken. Nog een samengesteld blok en dan is hij af.

Reacties

  1. Wat een leuk zomerjurkje is dit geworden!
    Mooi fleurig stofje heb je ervoor gebruikt.

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een heel mooi jurkje geworden, leuk hoor dat ze zelf de knopen heeft uitgezocht. Het is een fleurig geheel laat de zon maar komen.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fris, zomers stofje heb je voor dit jurkje gebruikt. Leuk! En de knopen passen er erg mooi bij.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.