Vestje

Afgelopen week een vestje gemaakt uit de ottobre design lente 2006. Het is model 18 en hier kunnen jullie de patroontekening zien: klikkerdeklik.

Dit is het vestje geworden. Ik heb de kleinste maat gemaakt, die volgens de maattabel te klein zou moeten zijn. De lengte van de ritssluiting had ik bij dochterlief gemeten, waardoor het patroon zeker 10 cm korter gemaakt moest worden. Aan de breedte heb ik in eerste instantie niets veranderd vanwege de raglanmouwen. Maar dit moet bij een volgend vestje wel gebeuren. Wat een soepjurk is dit patroon.

Het vestje is gemaakt van fleece en afgewerkt met boordstof. Heerlijk werken met fleece. Afwerking is namelijk niet altijd nodig aan de binnenzijde, zodat hij lekker snel klaar is.

Zo, nu weer verder met de overige projecten die nog liggen.

Reacties

  1. Ondanks dat het een patroon een soepjurk is is het een mooi vest geworden en vind ook de boordstof erg leuk. Is ze er blij mee vast wel. Misschien toch weer zelf tekenen???

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, de volgende teken ik inderdaad gewoon weer zelf. De dame is er erg blij mee. En tja, zowel de breedte als de lengte zijn ruim. Dus ze kan erin groeien ;-)

      Verwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.