Rapunzel

Op het Lingerie forum loopt momenteel het sprookjesthema. Tja, en toen kwam er twijfel. Want sprookjes vind ik heel erg leuk. Maar dan ook heel erg leuk. Maar welke inspireert me nu tot lingerie. Daar moest ik toch even over nadenken. Uiteindelijk kwam ik bij rapunzel.


De kleur(en) van de jurk inspireerde me. Wat voor model en hoe ik het verder wilde inkleden wist ik niet.. Wel dat ik geen lila/rose in mijn voorraad had. Dus materialen besteld via internet. Ik wilde persé alles bij één webwinkel bestellen zodat de fournituren / lycra / kant bij elkaar zouden passen. Nou dat ging dus flink mis.

Alles was besteld met de omschrijving"lila" bij Lingeriestoffen. Ik had hier nog niet eerder besteld, dus was erg benieuwd naar de levering, service en materialen. Nou dat was een koude douche. Het elastiek bleek na een mailwisseling verkeerd geleverd (ik kreeg de juiste nagestuurd). Het picot elastiek heeft bijzonder weinig elasticiteit (was gewoon flut), het beugelband is hard en de lycra ... tja de lycra is zooooooooooooo dun. Het lijkt wel van de microfibre. Niet echt wat ik in gedachten had dus.


Na nog enkele fournituren bij andere webshops besteld te hebben, kon ik dan eindelijk aan de slag. Uiteindelijk besloten om de lycra wel te gebruiken. Ik wil hem niet in de kast leggen want dan blijf ik me eraan storen. Dus direct opmaken is de beste oplossing hierin.


Besloten om te werken met paddingcups (vanwege de dunne lycra). Ik heb gekozen voor een horizontale belijning van de BH, omdat dit voor nu het makkelijkste was. Ik moest namelijk mijn BH patroon (weer) opnieuw tekenen. Nu is er weer 1,5 cm van de beugellengte af. De borstomvang en cupdiepte zijn gelijk gebleven.





 De slip is een patroon van Merckwaerdigh, namelijk JST6. De slip heb ik iets lager gemaakt omdat het kant niet breder was.

De BH heb ik reeds gepast en deze zit heerlijk. De vorige twee die ik gemaakt heb, zijn reeds in de kliko beland. Ik heb ze uiteindelijk ruim 10 weken kunnen dragen. Maar ze waren echt te groot geworden, schuurde hierdoor onder mijn oksel. Wat weer eczeem gaf.



Op het kant van de cups zijn in de blaadjes van de bloemen hotfixsteentjes verwerkt. De steentjes zijn rose, evenals het schouderband. Dit voor enig contrast, zoals ook in de jurk van rapunzel aanwezig is. En tja, ook omdat ik niet anders had aan fournituren en mijn zoektocht hierin gestaakt had.

Het middenvoor en het achterpand zijn vooraan versierd met applicatieband (rekbaar kant). Ik heb hierin geprobeerd een bovenlaag met kant en een onderkant zonder kant te creëren (c.f. jurk rapunzel). Het achterpand is verder verstevigd met powernet.

Bovenaan de cups heb ik een extra stukje aangezet ten behoeve van de voedingsluiting. Een strikje verbergt deze enigzins.











Op de slip heb ik het kruisje door laten lopen onder d ekanten rand. Ik vind het sjieker als dit niet geheel dorschijnt. Het gedeelte van het kant waar lycra achter zit is wederom met hotfixsteentjes versierd.









Zo, nu het restje lycra opknippen voor een ondergoed setje voor dochterlief en dan is deze opgeruimd. Ach, het resultaat valt me niet tegen.

Sorry voor enkele vervormde foto's. Blogger doet iets met de foto's wat ik er niet uit krijg. Als je erop klikt krijg je de originele foto te zien, welke niet misvormt is (wel soms op zijn kant).

Reacties

  1. Prachtig setje, daar zul je nog heel wat weken/maanden plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een mooi setje geworden hoop dat je er langer plezier van hebt als van die anderen. Ook mooi zoals je het kant en de lycra hebt verwerkt. Met mooie details.

    Corina.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie vertaling van het thema! Leuk die details die je er in verwerkt hebt.

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is gewoon een Raponsje...hoe je het ook went of keert, het past perfect bij het plaatje, het setje lijkt zelfs een beetje hoe Raponsje kijkt...
    Prachtig kantje heb je gebruikt, en ik vind vooral je slip heel leuk !!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.