Liefdevolle lingerie

Vandaag eens lekker aan de slag geweest om mijn lingerie setje af te krijgen. Ik heb sinds een week nu een nieuwe machine, dus er moet eerst veel uitgeprobeerd worden. Ik had het mezelf natuurlijk ook niet makkelijk gemaakt door aan de slag te gaan met lycra, kant en elastiek. Maar het resultaat mag er wezen.

Al ben ik nog niet helemaal tevreden. Het beugelband aanstikken ging bijvoorbeeld niet goed. Tevens heb ik lopen klooien met het doorstikken van het elastiek. Als ik op een halve centimeter van de rand af naai, liep de stof weg onder het voetje. De stof raakt dan de rechterkant van het ondertransport niet, wat volgens mij de oorzaak is. Grrr, maar eens gaan vragen in de winkel of zij een oplossing weten.

Dit is het resultaat. Ik ben geinspireerd door het merk "kiss me deadly" en dan wel in het bijzonder door 'Red-sirena-bra

Mijn lingerie set is gemaakt van rode en zwarte lycra, zwarte lycra, zwart elastiek met een sierrandje en rode en zwarte strikjes. 





De achterkant van de lingerie set is geheel in het zwart. 

















De bovencup van de BH is enkel voor een klein deel voorzien van lycra achter het kant. Dit om meer draagcomfort te krijgen. Ik heb er namelijk een voedingsBH van gemaakt. De ondercup bestaat uit lycra met daarover kant. In de gehele BH is er beperkte rek behouden, daar ik het als voedingsBH wil dragen. Het zijpand bestaat enkel uit rode lycra, met daaronder eenzelfde pand (tegengestelde rek) t.b.v de voedingsluiting.




Bij de slip is het voorpand van rode lycra gemaakt. Het achterpand van zwarte lycra. Op het middenvoor is over de rode lycra, zwart kant gespannen. Op deze wijze past de slip perfect bij de BH. De slip is op middenvoor flink verlaagd, zodat het wederom onder mijn enorme zwangere buik past.







Tja, en wat gaan we nu maken .... Daar hoefde ik niet lang over na te denken. In het nieuwste nummer van Quilt & Zo staat deze mooie quilt genaamd Fancy Red. Dit lijkt me een mooie quilt om te maken voor mijn dochter op haar bed. Wel ga ik hem in het blauw maken. Stof hiervoor is reeds besteld, dus nu maar afwachten eer dat pakketje binnenkomt.





In de tussentijd lekker aan de slag geweest met het quilt blok van Maart van de onlinecursus. Deze is bijna gereed. Maar ik heb wat problemen met de nieuwe naaimachine en het stikken van katoen op een halve centimeter. Het vreet de stof op. En niet alleen aan het begin van een naadje, maar ook halverwege. Ik word er gek van, grrr. Binnenkort maar eens langs de naaimachine handel om te kijken of er wat aan gedaan kan worden of dat ik iets niet goed doe. Als iemand idee├źn heeft hoor ik het graag. Ik heb de volgende machine in mijn bezit, Pfaff Quilt Expression 4.0.


Reacties

  1. van harte gefeliciteerd met je nieuwe machine, ik heb er al een paar jaar veel plezier van! in het begin wel even zoeken met de steeklengtes, maar als je die eenmaal goed hebt...

    wat een plaatje je bh, wie heeft er nu zo´n romantische voedingsbh, wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw dat is een heel erg mooi setje geworden.Het is een hele mooi combi geworden. Vind ook de verwerking van je kant heel erg mooi gedaan zo.
    Ik stik mijn elastiek gewoon door met de stikkende zigzag en ik heb het elastiek naar boven toe, ik meen mij te herinneren dat je dat op je andere andersom deed misschien eens zo proberen want ik heb er geen problemen mee.
    Stof opeten doet de mijne niet misschien inderdaad ff navragen. Ik naai natuurlijk ook niet zo veel katoentjes als jij.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. gefeliciteerd met je nieuwe mooie machine.

    Ik ben helemaal weg van je te gekke nieuwe setje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig setje is dit geworden.....ik ben er ook helemaal weg van..

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.