Voorbereiding zomer

Ter voorbereiding op de zomer ben ik hard toe aan shirts. Dus ik ben in mijn lapjes gedoken en aan de slag gegaan.

De eerste is een effen rood shirt geworden. Het shirt is getekend in mijn grondpatroon.















De zoom heb ik afgewerkt met de coverlock.
Aan de hals heb ik een bies bevestigd. De bies is rechtstreeks op het voorpand gelocked. Wat werkt dit lekker snel zeg! Uiteindelijk besloten dat ik het niet ga doorstikken. De bies valt voldoende plat en het shirt heeft het mijn inziens niet nodig.





Ik kreeg natuurlijk weer de nodig hulp ... of is het tegenwerking? Nou ja, de lapjes liggen in ieder geval heerlijk.









Vervolgens heb ik bovenstaand shirt patroon aangepast naar een watervalhals. De hals valt goed, maar is wel erg degelijk. Uiteindelijk vind ik dat wel makkelijk. Dan heb ik geen last van inkijk als ik de kleine eens op moet tillen of iets dergelijks.


De mouwtjes zijn qua stof precies andersom gemaakt (streepjes van boven naar beneden). Ik vond dit wel zo handig, omdat er dan nog ruim een meter stof overblijft van de lap, die ik weer eens kan gebruiken voor iets anders. Anders heb ik zo'n incourante lap over, niet echt handig.

De kast is nog niet voldoende gevuld, dus er zullen er nog een paar komen.

Reacties

  1. Leuke shirts...en ik vind je watervalhalsshirt heel mooi....juist fijn als je tijdens het bukken geen inkijk hebt [is echt niet alitjd even charmant...]. Hoe teken je zo'n hals in?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kleur Rood heeft het eerste shirt. De tweede is ook leuk geworden.

    Ben benieuwd naar je volgende shirts!

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ze in het echt mogen bewonderen en ze zijn heel erg mooi en ze staan vooral ook erg goed.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.