Up-date

Nou, effen rustig bijgekomen tijdens een weekje vakantie. Het is de Belgische ardennen geweest, waardoor het weer niet anders was dan in Nederland. Geen pijl op te trekken. Maar goed, we gingen ook niet voor het weer, maar om tot rust te komen.

Wel heb ik voorafgaand aan de vakantie, en bij terugkomst, nog wat uit mijn handen gekregen.

Allereerst een setje voor mijn dochter afgemaakt. De broekjes die ik gekocht heb (in maat 92, want kleiner kon ik ze niet vinden), zitten voor geen meter. De hele dag plukt ze de onderbroek tussen haar billen vandaan. Dus mevrouw trekt het liefste de door 'mama' gemaakte broekjes aan. Nou, daar kon ze er dan wel weer een paar nieuwe van gebruiken. Het patroon is weer Ietjes aangepast. De beenuitsnijding heb ik nu wat hoger opgetekend, zodat ze precies in de lies valt.

Nadat ze heb gedragen heeft, valt me nog wel op, dat hij iets smaller zou mogen. Nu valt er nog een plooi onder haar buik en boven de billen. Ach, we zijn perfectionistisch. Het is in ieder geval een wereld van verschil met die gekochte krengen. Ik vraag me toch af, hoe andere moeders hier tegen aan kijken.




Voor mijn vakantie heb ik begin gemaakt aan deze jurk. Hij komt uit de knippie idee, winter 2008. Ik was direct verliefd op het model. Aangezien mijn dochter nog lang niet in de maten valt (heeft zelf lengte 90 cm), heb ik hem gemaakt als cadeautje. Zodra ik vraag wat de dame in kwestie wilt hebben voor haar verjaardag, wordt stevast geantwoord 'een jurk, waarin ik rondjes kan draaien'. Dus dat is het geworden.

Ik heb een fijne babyrib gebruikt, met een bloemige print. De bovenkant van de jurk is gevoerd met dezelfde stof. De rok heb ik van een enkele laag stof gehouden en afgewerkt met een rolzoom. De naad tussen bovenlijf en rok, heb ik versierd met een picot elastiek, welke verkeerd om vastgenaaid is. De verkeerde kant was exact het oud-roze van de bloemen en maakt de jurk wat rustiger.

Om de jurk direct draagbaar te maken, heb ik er een shirt met lange mouwen bijgekocht. Nu hoeft er enkel een maillot of legging bij, en kan de dame hem direct aan.

Het is nog even wachten tot de verjaardag, maar dat moet wel goed komen. Ik ben in ieder geval tevreden.


Nu ligt stof gereed voor een lingerie setje voor mijzelf en een vriendin (voor nog een verjaardag). Tevens is de feestjurk voor mijn dochter nog onderhanden werk. Dus vervelen doen we voorlopig niet.

Reacties

  1. wat heerlijk dat je je dochter zo blij kunt maken met moois van eigen hand!

    welk patroon heb je gebruikt voor het ondergoed?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het ondergoed is zelf getekend op haar maten. Ik heb hier het boek van Aldrich als handleiding voor gebruikt.

      Verwijderen
  2. Een groter compliment kun je niet krijgen.
    Leuke stofjes heb je weer gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.