Shoppen

Gisteren had ik een lijstje gemaakt met kleding en lingerie die ik op korte termijn wil gaan maken. Het lijstje is zowel voor mijzelf als mijn dochter natuurlijk. Voor enkele kledingstukken had ik reeds patronen op het oog, maar kon geen geschikte lap vinden in mijn voorraad. Tja, hiervoor is maar een conclusie: mijn voorraad is nog niet ruim genoeg. Gelukkig heeft mijn man nog geen bezwaar.

Dus ben ik vanmorgen met dochterlief gaan shoppen. Dit is de buit geworden. De linker twee  zijn tricot stoffen die in twee richtingen rek hebben. De rechter is een tricot die maar een kant op rekt. Deze is ook flink dikker en waarschijnlijk meer geschikt voor het najaar / winter.
Dit is een satijn. Gekocht om een blouse met korte mouw van te maken.
En deze heeft mijn dochter uitgezocht. Ik heb gisteren het bestelde patroon heleentje binnengekregen en had hier natuurlijk stof voor nodig. De voorkeur ging uit naar blauw. Ik heb geprobeerd in de winkel vier blauwe stofjes bij elkaar te zoeken. Maar ik kwam niet verder dan 3, dus uiteindelijk er maar voor gekozen de jurk in zijn geheel uit deze stof te halen.





Verder nog wat lockgaren in het wit gekocht dat bijna op was.

Zo, nu ga ik aan de slag met enkele shirts voor mezelf. Even mijn basispatroon opzoeken en aanpassen, zodat er eentje een waterval krijgt. Ben benieuwd of dat in een keer gaat lukken.

Reacties

  1. Dat ziet er weer erg vrolijk uit lekker s'zomers, ook het stofje voor het jurkje is erg mooi de dame weet wat mooi is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zo'n voorraadje met mooie stofjes, kun je weer mooie dingen van maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie 'vangst' met de stofjes! Ben benieuwd naar je watervalhalsshirt, zijn altijd mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.