zaterdag 3 juni 2017

Love

Na het lingerie setje, had ik veel zin in een snel project voor de kinderen. Dochter is hard gegroeid in de lengte, dus moeten er veel zomerjurkjes bijkomen. En met het mooie weer van nu, is dat geen overbodige luxe.

Dus begonnen met een Whitney van FM. Wel even opnieuw gemeten en overgetrokken. De lengte en breedte maten van mevrouw schelen 2 maten, dus dit is wel opletten geblazen.

De stof is een katoenen tricot van Qjutie. Mooie kwaliteit voor een nette prijs. Voor de afwerking heb ik gekozen voor elastisch paspel. En toen bedacht ik me dat afwerken met de cover wel erg mooi zou zijn.

Nou, mooi is het zeker. Maar wat een crime om het stiksel goed te krijgen. Ik heb voor de zomen seraflock op de onderdraad. Maar daar heb ik maar twee kleuren van (zwart en wit). En dat is geen mooie afwerking. Dus toch maar een klosje guterman opgezocht voor de onderdaad. De bovendraden ook met guterman ingeregen en toen menig proeflapje er onderdoor. Wat een geklooi om het goed te krijgen.

Mijn ervaring is inmiddels dat seralon en seraflock een erg mooi resultaat geven. En met guterman is het geklooi.


Maar wegens gebrek aan veel kleurtje seralon en seraflock, moest het even zo. Nou de bestelling voor meer kleurtjes garen gaan vanavond de deur uit. Want deze afwerking ziet er wel erg mooi uit.

Uiteraard werd de jurk direct aangetrokken en gaat hij vandaag niet meer uit. Het volgende lapje voor nog een withney ligt al klaar.

Gebruikte materialen:
Patroon: Whitney
Stof: Qjutie
Elastisch paspel van Mamrieke/kleurenmix

4 opmerkingen:

  1. Kun je voor een coverlock niet gewoon lockgaren gebruiken? Komende week komt hier een coverlock binnen en ik ging ervan uit dat ik gewoon mijn lockgaren hiervoor kon gebruiken ( ik kocht zelfs alvast wat extra kleuren). Groetjes stipjes en datjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wist niet dat garen zo'n grote invloed kon hebben.
    Project in ieder geval wel geslaagd als de jurk meteen niet meer uit gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat een leukerd! Een heerlijke jurk voor dochterlief, toch wel heel handig zo'n moeder die een kei in naaien is. Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.