zaterdag 27 mei 2017

Functioneel sjiek

Tja, het was toch al ruim 2,5 jaar geleden dat ik voor het laatst lingerie naaide. Wel tussendoor wat ondergoed voor de kinderen genaaid. Maar dat is niet vergelijkbaar met lingerie voor jezelf. Helemaal vanzelf ging het overigens niet.

Het is patroon Isabell van Sewy. Initieel gekocht om als borstvoedingsbh te maken. Maar ja, door omstandigheden moest is de borstvoeding staken. Toch maar gemaakt, maar dan als normale bh/ Maten dus opgenomen en de BH gemaakt in 80C.

Na het meten, tekenen en knippen was ik inmiddels wat (Zwangerschaps) kilo's kwijt en dus zat 80C voor geen meter. Uiteindelijk gekozen om hem nogmaals te maken maar dan in 75C. En toen schreef Mamarieke een wedstrijd uit voor haar 5-jarige bestaan. De bedoeling is om iets te maken waar je blij van wordt. Nou een lingeriesetje dat past, waarin je je weer vrouw voelt en langzaam je eigen lijf terugkrijgt is dus waar ik blij van wordt.

Dus met spoed de BH opnieuw getekend, geknipt en genaaid. Maar wat een klus. Ik ben inmiddels zo gewend aan die "snelle" projecten voor de kinderen dat deze maar bleef duren voor mijn gevoel.

Maar gisterenavond was hij eindelijk af. En hij past. JOEHOE! Het achterpand zit heerlijk. De bandjes kunnen niet afglijden (pop heeft iets andere maat). Ik had geen bijpassende sluiting en heb dus gekozen voor een andere kleur paars/bordeaux. Ach, mag de pret niet drukken toch?

De slip is ook een patroon van sewy. En na de laatste versie zit deze een heel stuk beter. Het kant is aan de binnekant ook heerlijk zacht. Draagt super.

Het voorpand heeft nu wat meer stof, maar ik vind dat persoonlijk wat lekkerder dragen. Het kant heb ik verder niet gevoerd of iets dergelijks.

De BH is gevoerd met tule met een heel klein beetje stretch. De volgende maak ik met niet rekkende tule erin. Dat ondersteund waarschijnlijk nog beter. Het model vind ik overigens wel degelijk. De borst zit er helemaal in. Door het materiaal gebruik van satijn lycra en kant geeft het wel een sjieke uitstraling. Maar het model blijft degelijk.

Zo, deze gaat mee doen met de wedstrijd bij Mamarieke. Het is misschien kort dag om ook nog iets in te sturen (kan tot morgen), maar kijk anders eens in haar webshop.

Gebruikte materialen:
Patroon: Isabell en Julie
Stof/kant: alles uit voorraad

10 opmerkingen:

  1. Wauw prachtig Neeltje! Ik kan me heel goed voorstellen dat je blij wordt van een passende bh, laat staan als je die dan ook nog eens helemaal zelf gemaakt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kun jij ook hoor Marieke ;-)

      Verwijderen
    2. En terecht bij de finalisten gekomen :). Nog even geduld hebben....

      Verwijderen
  2. uh zelf gemaakt? Jij bent de winnaar wat mij betreft
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel sjiek setje geworden, jij vindt het degelijk, maar ik vind dat door het gebruik van veel kant wel meevallen hoor... Fijn dat je zo blij wordt van een nieuw setje, en ja, er is idd wat meer werk aan dan de snelle jelle projectjes voor je kindjes...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Het kant maakt het inderdaad toch een sjieke set.

      Verwijderen
  4. Wat fijn dat je weer eens een setje voor jezelf gemaakt hebt, mooi zoals je het omschrijft!

    Ik heb het idee dat de bovencup wat groot is in verhouding tot de ondercup. Zou je die misschien wat kleiner kunnen tekeken, zonder het draagcomfort aan te tasten?

    Geniet van je setje en succes met de wedstrijd bij MaMarieke.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had inderdaad het idee om de volgende middenvoor 1 tot 1,5 lager te maken. Dan een nieuwe decolleté lijn tekenen en dan zit hij vast al wat minder degelijk.

      Verwijderen
  5. Ik vind het knap hoor en ik zag je jammergenoeg niet tussen de winnaars staan, maar een nieuw goed passend setje dat je ook nog eens zelf gemaakt hebt is al een winnaar op zich ;). Topper! Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.