Zomer garderobe

Zo, ik ben begonnen aan kledingstukken voor de zomer garderode.

Ik had nog een mooie tricot liggen die ik voor de kleine vent had gekocht. Nu had ik in het begin genoeg aan 0,5 meter tricot. Maar nu dus al niet meer als ik een boxpakje wil maken.

Dus dan maar een boxpakje met korte mouwen en korte pijpen. Hij moet toch ook wat aan in de zomer?

Ik ben steeds betere vriendjes met de coverlock en heb dus zoveel mogelijk hiermee afgewerkt. De biezen heb ik eraan genaaid en daarna omgeslagen en doorgestikt met de cover.

In de pijpen heb ik dit keer tricot drukknopen van prym gebruikt. Ik had hier nog een doosje van liggen.

Pijpen en zomen afgewerkt met de cover. Het stiksel had misschien iets strakker gemogen, maar ik op alle plekken zonder overgeslagen en rare steken. Zelfs over de verdikkingen ging het gewoon goed.

Uit het restje paste nog een voorpand en mouwen voor een shirt voor de andere vent. Hiervoor weer het patroon Billie gebruikt van Zonen09.

Voor het achterpand een restje zwarte tricot gebruikt (precies genoeg voor het achterpand en biezen van het boxpakje).

Zoom van het shirt eigenwijs verkeerd om gecoverd. Geeft een leuk effect.

En weer zeker 0,75 tricot uit de voorraad genaaid. En het volgende project ligt alweer klaar.

Gebruikte materialen:
Patroon: Jumpsuit KIIND en Billie
Stof: tricot van Mamarieke
Label: Kleurenmix

Reacties

  1. Heel mooi. Wit zwart het blijft een succes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toffe jumpsuit en nog toffer shirt! Fijn dat het zo goed gaat met de cover. Maakt het toch nog meer echt af he?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, jij gebruikt ook wel elke centimeter stof zo he!
    Twee super leuke shirts voor beide heren, zo boffen met zo'n mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hoor voor allebei je knullen iets gemaakt uit zo'n stukje stof.
    Mooie combi zo de stof en kleur, laat de zon maar komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig hoe je weer met je stofjes gegoocheld hebt...mooi shirt voor de grote man en een schattig boxpakje voor de kleine man..

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.