dinsdag 18 april 2017

Jurk versus nachthemd

Het model jurk zag er zo leuk uit in het patroonblad. Maar de uitvoering mocht me niet bekoren.

Het is model 19 uit de Ottobre woman 2/2017. Ik vond de zomerse look en de waterval has achter wel apart. Ik had nog een metertje vrolijke lycra liggen. Lekker dun en soepel stofje, dus dat moest hem worden.

Het voorpand heeft een verstevigd beleg en dat valt heel mooi.


De waterval op het achterpand valt echter voor geen meter. Het is gewoon een vouw naar beneden toe.

De armsgaten had ik nog niet afgewerkt, dus op de foto steken nog draadjes uit. Nu heb ik zojuist besloten om dit ook niet te gaan afwerken. Lycra rafelt niet, dus ik heb de draadjes afgeknipt en laat het zo. Hetzelfde geldt voor de zoom.

Een "aan" foto. De jurk valt net niet helemaal goed. Na de frustratie van het vorige patroon (legging), had ik besloten om 'gewoon' maat 38 te maken. Maar nu sluit de jurk net iets teveel op de heupen en valt daardoor niet vlot naar beneden.

Maar het stofje zit heerlijk. Dus besloten dat ik ook nog een nachthemd nodig heb. Dit lijkt me een heerlijk nachthemd voor de zomerse nachten. Dus ik ga deze niet verder afwerken en in de kast leggen. Deze gaat zeker gedragen worden, maar in de herhaling gaat hij niet. Ik vrees dat ik de hals achter niet mooi krijg.

Zo ziet de jurk er in zijn geheel uit.

Gebruikte materialen:
Patroon: Jurk 19, Ottobre woman 2/2017
Stof: lycra van Kantje boord

5 opmerkingen:

  1. Wat jammer, want van zo'n jurkje krijg je echt wel zin in de zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig vrolijk stofje en wat jammer dus dat het geen succes patroon is voor overdag. Slaap lekker :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh jammer van al je werk. Maar na regen komt zonnenschijn eh ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer dat het niet geworden is wat je ervan verwachte en dat de waterval achter tegenvalt.
    Het is in elk geval een lekker zomers nachthemd.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.