zaterdag 15 april 2017

Echt nep

In de laatste Ottobre woman staat een legging. Nu heb ik een jaar of twee terug een keer een lap stof gekocht die een leer look heeft. Echt nep dus. Met een beetje rek, dus geschikt voor een legging.


Bij het opmeten van mijn maten en die vergelijkend met de maattabel in Ottobre, zou ik maat 42 moeten maken. Ahum. Ik draag confectie 36/38. Maar goed, ik besluit de maattabel te volgen. Na het overnemen van de patroondelen, meet ik deze voor de zekerheid na. Maat 42 lijkt dan goed te zijn. De stof is namelijk stevig en ik hoef geen harnas om mijn benen.


Nou, na het in elkaar locken, heb ik bij de pijpen aan weerszijde 2,5 cm weggehaald. De kruisnaad is 1,5 verkleint en bovenaan is aan de voorkant 4 cm verlaagd (achter 2 cm). En nog zit hij niet heel mooi. Maar ik heb besloten het zo te laten. De pijpen heb ik niet verder afgewerkt. Dit rafelt niet en een zoom lijkt me alleen maar irriteren.


Bovenaan zou je volgens het patroon een tunnel moeten stikken en daar elastiek in moeten rijgen. Nou, dat kan veel makkelijker met 4 cm breed elastiek. Deze had ik nog liggen uit de tijd dat ik een paar boxers heb genaaid voor manlief. Staat hier prima bij toch?

Nou, deze legging ligt in de kast. Ik weet niet of ik er heel blij mee ben. Ik draag vaak panty's (dikke, dunne, gekleurde en motieven. Leggings heb ik eigenlijk nooit. Dus een herhaling krijgt deze niet. Maar het was een leuk projectje om tussendoor te naaien.

Na het vorige bericht heb ik inmiddels de nodige uitslagen moeten krijgen. En die zijn allemaal goed. Het melanoom dat ik had is volledig weg en de prognoses zijn goed. Nu nog herstellen van de operaties. Maar ook dat gaat iedere dag een beetje beter.

Gebruikte materialen:
Patroon: Legging 9, Ottobre woman 2/2017
Stof: polyester, leer look (textielstad)
Elastiek: Knopspeld

7 opmerkingen:

  1. Goede berichten gelukkig! Rustig aan doen hoor tijdens je herstel...neem de tijd waar mogelijk
    Wel leuk zo'n legging, gewoon een keertje dragen en kijken hoe het bevalt....zou zonde zijn als die in de kast blijft liggen! Groetjes, Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer dat de legging in de hoek gaat en er niet meer uitkomt waarschijnlijk, maar veel belangrijker dat alle uitslagen goed zijn!! Herstelze.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat je uitslagen er goed uitzien, rustig aan neem de tijd om te herstellen!
    Je hebt er veel werk aan gehad om de legging goed te krijgen, jammer dat de maattabel niet goed overeen kwam!
    Fijne paasdagen met je gezin!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een legging werkt een beetje als lingerie. Rek uit het patroon halen. Denk bijv aan boxershort...
    Wat fijn dat de uitslagen goed waren. Het is altijd een onzekere en onrustige tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat het weer langzaam beter met je gaat.Neem je tijd er voor! Maar helemaal niks doen lijkt me ook niks!

    Ik draag wel leggings, maar meer als panty.
    Want door dat ik zo klein ben zitten die voor geen meter.
    Die leggings koop ik. Ik moet ze wel altijd korter en veel strakker maken aan de benen.

    Fijne Paasdagen verder.

    Lieve groetjes van Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat erg, ik wist helemaal niet dat je geopereerd was, maar gelukkig gaat het goed met je zo te lezen.
    Ik draag vaker leggings dan kousen, omdat ik het prettiger vind 'zonder voeten er aan' en heb nu hier bij jou een goed idee opgedaan. Heb pas een legging gekocht( spijt als haren op een hond , was best duur maar kan niet meer retour
    en die is iets te laag... Ik zit er dus voortdurend aan te trekken, en die heeft zo'n tunnel met breed elastiek...die ga ik dus los halen , en zet er ook breed elastiek aan...bedankt voor de tip..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn dat alle uitslagen gunstig zijn! Neem de tijd voor je herstel en het een plaatsje geven.
    Tja en die legging? Als je hem niet draagt is er vast wel iemand anders heel blij mee. Veel naaiplezier

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.