Een goed begin ...

... is het halve werk, toch? Het creatieve jaar is alweer begonnen. Ik ben nog lekker in de flow van afgelopen jaar. En de bestelling van 7,5 meter stof (in twee dozen) is uitgepakt, gewassen en de plannen zijn al gemaakt.


Als eerste heb ik een shirt gemaakt voor zoonlief. Als patroon heb ik weer Billie van Zonen09 gebruikt. De vorige shirts beginnen wat smal te worden. Dus deze keer een maatje groter genomen (nu maat 104).

De taxi stof heb ik mee besteld met de vorige stof en patronen voor dochterlief. Bij het uitpakken van de doos was dochterlief helemaal verliefd op de vogels en zoonlief was verheerlijkt met de taxi stof. Erg leuk om zo stof te bestellen en de kinderen de doos te laten openmaken.

De hals is deze keer beter gelukt. Wel met de naaimachine gestikt. Met de lockmachine krijg ik de V-hals gewoon niet zo heel erg mooi. Uiteraard weer een labeltje toegevoegd.

En aan-foto's deze keer. Meneer speelde wel gewoon verder, maar kon wel ff een paar tellen stil staan voor een foto. Het shirt is wat ruimer dan de vorige maat, maar het stoort me niet. Nu kan hij er lekker tot de zomer mee doen (hoop ik).

En de achterkant.

Voor 2017 heb ik me voorgenomen om meer te genieten. Stil staan bij mooie en leuke dingen en me te focussen op datgene waar ik energie uit haal en echt leuk vind. Dit geld voor zowel werk, gezin en het creatieve vlak.

Dus ik ga naaien waar ik zin in heb. Het is immers een hobby. Maar omdat ik best een flinke voorraad heb en mijn naaiwensen door de jaren heen zijn veranderd. Heb ik besloten dat de voorraad 'oude' lappen toch echt eens opgenaaid moeten worden.

Dus ik ga voor 2017 bijhouden wat ik koop en verbruik. Geen specifieke doelstellingen. Maar gewoon om te kijken of het gaat lukken om de kast iets leger te krijgen. Als ik dan moois zie (en dat is zo vaak als je in (web)winkels kijkt, dan is er gewoon plek om het in de kast te leggen. En dan liefst niet te lang. Want de collecties mooie stoffen worden continue aangevuld in de winkels, en ik blijf dat iedere keer weer andere mooie dingen zien. Eind van het jaar ga ik dan de balans opmaken of het gelukt is om meer weg te naaien, dan te kopen.

Andere voornemens wat ik wil naaien zijn er wel. Maar dat kan natuurlijk altijd veranderen. En aangezien ik vooral "leuke" dingen wil doen, ga ik mezelf dus geen verplichtingen opleggen. Goed voornemen hè?

Nog een vraagje aan jullie lezers. Bij de uitdaging in 2016 vermelde ik bij ieder gemaakt item waar ik de materialen vandaan heb. Vinden jullie dit informatief? Moet ik ermee doorgaan?

Reacties

  1. Wat een geweldig stoer taxi-shirt. Mij lijkt het zeker voor de lezers die veel naaien juist leuk om te weten waar iets vandaan komt. Ik ben absoluut een naaikluns maar kijk wel weer graag naar mooie stofjes
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed bezig!! Ik vind het zelf altijd wel leuk om te weten welk patroon is gebruikt en waar de stof vandaan komt.
    Ik ben benieuwd wat er allemaal weer onder je naaimachine vandaan rolt dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gaaf te zien dat je deze lap ook alweer weg genaaid hebt! Tof shirt geworden en ik doe v-halzen ook met mijn naaimachine en eerst rijgen ;). Jouw"voornemen" om de stand van zaken bij te houden was ook mijn plan. Verder komen mijn plannen nog. En ja ik vind het altijd tof om onderaan de zien welk patroon, stof fournituren etc je gebruikt hebt. . Maar misschien ook omdat ik dat zelf ook doe. Veel naaiplezier en geniet van alle kleine dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker stoer! Je gaat goed!
    Best moeilijk ja om de kasten leeg te krijgen. Al doe ik nog zo mijn best!! Niet online winkelen en geen stoffenmarkten meer bezoeken. Dat zal de oplossing zijn.
    En ja, ik zie vaak leuke stoffen op blogs voorbij komen.Dan wil ik wel graag weten waar ze gekocht zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed bezig, een mooie en stoer shirt heb je gemaakt.
    Ik vind het ook leuk om te weten wek patroon en waar de stof vandaan komt.
    Is soms best handig zo kan ik ideeën opdoen voor de verjaardagen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zie het al helemaal voor me hoe ze de doos openen en de stoffen bewonderen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.