Vestje

De stof van de vorige jurk, had ik ook nog gekocht met een ontzettende lieve eekhoorn print.

Eigenlijk was de stof bedoelt voor een kledingstuk voor de baby. Maar zoonlief vond hem zo leuk, dat ik besloot er een vestje voor hem van te maken.

Maar wat een rot stof om er een vestje van te maken zeg. De stof rekt en glijd een eind weg. Netjes werken kosten veel moeite. Op de foto is de rits los, waardoor de panden wat verschoven zijn van elkaar. Als de rits dicht is, sluiten ze in de hoogte precies op elkaar aan hoor.





Maar al met al ben ik er niet geheel ontevreden over. Omdat de onderrandbies er met rek aan gezet is, staat deze in het midden wat uit. Dat is het enige waar ik minder blij mee ben. Als de rits iets langer wat geweest (terwijl hij nu precies goed van lengte is volgens de beschrijving) dan zou dit waarschijnlijk niet aan de orde zijn. Ik had de patroondelen ook nagemeten en de rits zou tot nagenoeg onderaan moeten komen. De werkelijkheid wijkt weer eens af (grrr). Maar een andere rits ga ik er nu niet meer inzetten.



De boorden heb ik met dezelfde stof gemaakt. Gewoon door de stof verkeerd om te gebruiken. Het geeft wel een leuk effect vond ik zelf.










Gebruikte materialen:
Patroon: B*trendy (maat 104)
Stof: naaiplezier
Rits: voorraad
Maatlabel: mamarieke

Uitdaging: 2/10 (1 lap à 70 cm)

Reacties

  1. Wat een heerlijk stoer herfstvest ik snap je zoon wel, geweldig vrolijk stofje
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begrijp je knul wel dat hij dat stofje ingepikt heeft! Super leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke stof voor dit vest, ziet er goed uit ook al ben jezelf niet zo tevreden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is gaaf geworden hoor, en die stof ja zou ik ook ingepikt hebben.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.