zondag 20 november 2016

Slaap zacht

In mijn voorraad stoffen vond ik nog een prachtige stof met nijlpaardjes. Ooit gekocht voor zoonlief (toen hij een paar maand oud was), maar voor de grote knul die hij nu is ongeschikt. Dus nu besloten om de schaar erin te zetten en er een pyjama van te maken.

Het is een mooie blauwe tricot met witte nijlpaardjes. Ooit gekocht in Duitsland op vakantie. De boorden heb ik geknipt uit een punto di roma. Lekker ook uit eigen voorraad. Ik heb het pakje in maat 62 gemaakt. Waarschijnlijk nog te groot voor na de geboorte, maar daarna erg bruikbaar.

















Hier is de stof wat beter te zien.

Het labeltje heb ik op de afgelopen sancho dag gekocht bij kleurenmix. Ik vind het altijd erg leuk om een labeltje mee te stikken. Geeft net dat beetje extra.













De beenboorden zijn voorzien van kamsnaps. Het patroon heb ik twee jaar geleden ook gebruikt voor zoon. Ik vond het zo'n schattig gezicht om hem in zo'n pyjama te zien rondliepen. Dus nu het patroon in een kleiner maatje geprint en opnieuw gemaakt.












Gebruikte materialen:
Patroon: KIIND - jumpsuit (maat 62)
Stof: voorraad
Kamsnaps: Mamarieke

Uitdaging: 4/10 (1 lap à 50 cm)

6 opmerkingen:

  1. Wat een lief stofje en wat knap gemaakt weer.
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij blijft de kleine nog even zitten, dan kan mama nog meer moois maken ;-)
    Wat een schatje zo en leuk met dat labeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OOhh wat een schattig (ik noem het) Teletubbypakje :)
    Echt een heel leuk stofje..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw zeg, super tof weer en inderdaad dat labeltje maakt het af!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh je gaat echt als een speer zeg, mooi geworden.
    De kleine is er nog niet en word al lekker verwend.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thanx for leaving one.