Laat het gaan ...

Die tekst is bij de meeste met kleine meisjes vast wel bekend. Toen ik deze digitale tricot zag liggen, heb ik een half metertje gekocht om ondergoed te naaien voor onze meid.


De foto's zijn misschien niet heel beste. Maar ik moest ze in de avond maken. Mevrouw had namelijk gezien dat ik hiermee bezig ben, en wilde ze de volgende ochtend graag aan. Foto's maken zit er dan niet meer in.















Uit een half metertje gaat prima een hemd en twee onderbroekjes. Dit keer heb ik het onderbroek patroon zo op de stof gelegd, dat elsa goed zichtbaar is op de broekjes.











De afwerking van de broekjes en het hemd is met omvouwelastiek (elastisch biasband) en een picot elastiek met witte bolletjes. Beide uit eigen voorraad.

De maatvoering van het hemd is circa maat 116/122 (lengte) en maat 86/92 in de breedte. Het onderbroekje is maat 86. Beide zelf getekend aan de hand met de maten van mevrouw.











Gebruikte materialen:
Patroon: zelf getekend
Stof: digitale tricot
Elastiek: eigen voorraad

Uitdaging: 10/10 (1 lap à 50 cm)

Tja, de uitdaging is gehaald. Maar ophouden met naaien doe ik nog even niet hoor. Alhoewel het waarschijnlijk wel wat langzamer zal gaan als de baby zich aankondigt. Het volgende project ligt in ieder geval al weer geknipt klaar.

Reacties

  1. Gefeliciteerd! !!! Ik vind dit echt heel knap van je! ! Wat een onwijs leuk setje! Ik ga het niet aan mijn dochter laten zien want die gaat te jaloers zijn. Echt prachtig. Ben benieuwd wat we nog gaan zitten voordat we ander nieuws gaan krijgen 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Nog geen baby dus. Succes nog even. Groetjes stipjes en datjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat mooi! En al 10 van de 10.. ik heb pas net mijn eerste naaisel geplaatst;) Goed bezig zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super schattig setje...
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super hoor je hebt het gehaald de 10 naaisels en wat voor.
    Ook deze is weer erg mooi en elsa komt zo ook mooi uit.
    Is toch wel fijn als je het zelf kan tekenen voor haar, logisch dat ze het gelijk de volgende dag aan wil.
    Daar doe je het voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi geworden!! Mijn dochtertje vind dit geweldig en wil dit nu ook heel erg graag haha. Ook gefeliciteerd met het naaien van 10 lappen stof.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk setje zo, snap dat ze m meteen aan wil haha.
    Gefeliciteerd met het behalen van de uitdagin, als een mes door de warme boter! De baby mag we komen nu toch? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk dat je de uitdaging hebt gehaald en dat met allemaal leuke dingen!
    Schitterend setje welk meisje zou daar nou niet blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een productie heb je toch tijdens je laatste loodjes! En wat een lief setje heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.

I enjoy reading messages. Thank you for leaving one.